Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,701 till 11,725 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Gurra
    Deltagare

Spelar de så här så skall matcher kunna vinnas, betänk att det var Sveriges just nu formstarkaste lag som stod för motståndet, när sköt t.ex Örebro 32 skott på mål senast? När såg man MJ och DV åka så mycket skridskor i en match senast? Jag tycker det verkar lovande, nu slipper man i alla fall Tornbergs ”vi var nära seger men det är smådetaljer som skiljer” snack efter varje match.

Samtidigt måste det inom snar tid betala sig annars är risken att laget sjunker in i koma igen. Ett par backar in kanske. Mr Madhawk skrev efter tränarbytet att Örebros primära problem är backbesättningen. Kanske man inte behöver vara raketforskare för att se förvisso men ändå. Hela hockeysverige tycks tycka det.

Jag tror ff att dessa tränare var rätt att anställa för Örebro, hur illa det än ser ut utåt att skifta tränare på detta sätt. Men inte ens de kan i längden trolla med knäna.

Men självklart. Ta det positiva med från denna match som stundtals var mycket väl utförd av Örebro. Vi möter ändå Sveriges bästa lag och pressar dem stundtals

Bara att hoppas att de nya tränarna har önskemål och sätter press på PG att laget behöver förstärkas, hoppas också att de har ett kontaktnät som gör att de har spelare i åtanke..

JN27
    Deltagare

Om vi säger såhär att vi Gud förbjude hamnar i ett negativt kval så tror jag att våra chanser precis ökats att klara oss. Jag tror dock i slutändan att tabellen kommer sluta ungefär som den ser ut nu. Ta igen 11 pinnar är nog jäkligt svårt som jag ser det. Verkar som att spelarna tagit till sig NS på ett bra sätt också. Eller dom kanske inte vågar något annat 😉

Andreas
    Keymaster

Jag tror inte Örebro spelat med sådan frenesi innan. Nu vill jag se dem hålla uppe detta i fler matcher. Den här typen av spel borde göra det lättare att vinna andra matcher mot lag i den nedre regionen. Något Örebro haft svårt för tidigare.

Personal Jesus
    Deltagare

Några bra saker. Rögle, Djurgården och Leksand torskade. Vi har bättre inställning.

Detta kommer att bli bra.

JN27
    Deltagare

Efter PK’n så är jag så jäkla glad att det blev den här tränaren som kom in. Han snackar inte bort nånting och är ärlig mot sig själv i det han säger. Han tänker steget längre också vad det verkar. Jag tror vi kan få lite fart faktiskt. (Utan att vara för positiv)

Orebro Center
    Deltagare

Spelar de så här så skall matcher kunna vinnas, betänk att det var Sveriges just nu formstarkaste lag som stod för motståndet, när sköt t.ex Örebro 32 skott på mål senast? När såg man MJ och DV åka så mycket skridskor i en match senast? Jag tycker det verkar lovande, nu slipper man i alla fall Tornbergs ”vi var nära seger men det är smådetaljer som skiljer” snack efter varje match.

Samtidigt måste det inom snar tid betala sig annars är risken att laget sjunker in i koma igen. Ett par backar in kanske. Mr Madhawk skrev efter tränarbytet att Örebros primära problem är backbesättningen. Kanske man inte behöver vara raketforskare för att se förvisso men ändå. Hela hockeysverige tycks tycka det.

Jag tror ff att dessa tränare var rätt att anställa för Örebro, hur illa det än ser ut utåt att skifta tränare på detta sätt. Men inte ens de kan i längden trolla med knäna.

Men självklart. Ta det positiva med från denna match som stundtals var mycket väl utförd av Örebro. Vi möter ändå Sveriges bästa lag och pressar dem stundtals

Gurra
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Ja Mustonen gör jävligt mycket konstiga saker mest hela tiden.. Att ha han som center är direkt livsfarligt. Ny center in mellan MJ och Viksten skulle väl inte vara helt fel. Mustonen ut på kanten bredvid Wandell och Haga. Glenn ner i fjärde på Wiklanders bekostnad och sen kör vi!!

Yongma112
    Deltagare

Har för mig det var någon här inne som skrev att Mustonens felprocent är för hög….

pb_90
    Deltagare

Ja grymt bra period! Bästa denna säsong 🙂 hoppas bara att dom fortsätter att ligga tätt så som dom gör. Sen tycker jag att PP:t ser bra ut, kanske inte får till dom riktigt giftiga lägena men bra snurr i zon i varje fall. Haga har pajat en hel del i PP:t med värdelösa dumps dock.

Andreas
    Keymaster

Bra period av Örebro. Rätt uselt av Frölunda att ta så många utvisningar. Hyfsad fart i powerplay. Dåliga inspel av Haga dock.

Yongma112
    Deltagare

Bra period, men rätt talande att målet kommer i 5 mot 5.

Personal Jesus
    Deltagare

Columbus skrev på andra sidan att vår sittplats är bland de bästa i Sverige.
    Även att Djurgården har seg, tråkig och tyst sittplats.

Hur mycket mer fel kan man ha?

Vi måste ha klappor för att höras.

GladeOlle
    Deltagare

Lite annat ämne, såg någon skriva om Anttila häromdagen. Enligt ep går Anttilas kontrakt med Jokerit ut efter säsongen, kan man få tillbaka jätten tror ni?

Andreas
    Keymaster

Ja det gjorde du. Skyller på att jag sovit lite dåligt senaste dagarna. Lilltjejen varit lite dålig.

Orebro Center
    Deltagare

Jag vet inte om ni reflekterade över det dels från PK:n men också i de NA-tv gjort efteråt, hur tydligt direkt Niklas Sundblad framhäver sig som ”Head”. Pratar mycket i jag-form istället för vi-form. När reportern frågar vad de skall göra nu svarar Niklas att ”Jag” ska gå in och presentera mig och mina spelideer, trots att Liimatainen står bredvid.

Och lika tydlig som Niklas var att han var head lika tydlig var Liimatainen att de är assistenter. Jag tror aldrig jag hört det tidigare uttalas så distinkt.

Jag vill inte värdera det här och nu men det var en reflektion jag gjorde.

Liimatainen var lika tydlig han med att han var två och Niklas etta. Det var deras roller och det var så de arbetade.

Jo jag skrev ju det

Andreas
    Keymaster

Jag vet inte om ni reflekterade över det dels från PK:n men också i de NA-tv gjort efteråt, hur tydligt direkt Niklas Sundblad framhäver sig som ”Head”. Pratar mycket i jag-form istället för vi-form. När reportern frågar vad de skall göra nu svarar Niklas att ”Jag” ska gå in och presentera mig och mina spelideer, trots att Liimatainen står bredvid.

Och lika tydlig som Niklas var att han var head lika tydlig var Liimatainen att de är assistenter. Jag tror aldrig jag hört det tidigare uttalas så distinkt.

Liimatainen var lika tydlig han med att han var två och Niklas etta. Det var deras roller och det var så de arbetade.

Orebro Center
    Deltagare

Henric
    Keymaster

Gejhammar pratar om en långsiktig lösning som nu fallit på plats och nye tränaren säger att det hände över en natt.

Suck…

Haha exakt! Långsiktigt My ass.. och snälla förklara örebro-modellen! Ingen kommer ju sno den ändå..

Jo precis, jag hoppas att det är den som lever kvar hos mig nu bara och att verkligheten motbevisar den. 🙂

Orebro Center
    Deltagare

Ja, hur ska detta sluta tro? Jag har en riktigt dålig magkänsla just nu, men jag hoppas på att det är färgat av senaste tidens resultat

Jag hade en jävligt dålig känsla innan tränarbytet. Men vi får se. Jag får kanske fel.

pb_90
    Deltagare

Gejhammar pratar om en långsiktig lösning som nu fallit på plats och nye tränaren säger att det hände över en natt.

Suck…

Haha exakt! Långsiktigt My ass.. och snälla förklara örebro-modellen! Ingen kommer ju sno den ändå..

Henric
    Keymaster

Ja, hur ska detta sluta tro? Jag har en riktigt dålig magkänsla just nu, men jag hoppas på att det är färgat av senaste tidens resultat

Orebro Center
    Deltagare

Fast jag tror det är riktigt. De skulle ha tagit en utifrån från första början efter Kenta, det är där felet låg.

Det är nog så, men det är mycket som är motsägelsefullt i det som kommer fram.

Min spontana magkänsla efter lyssnat på PK:n är vilket fall att det är en tydlig rak tränare som vet vad han vill. Särskilt gillar jag att han vill ha ”tuffa träningar”. Något som också Phil Horsky vill ha. Med tuffa menar jag tempo, tävling och tryck som om det vore match. Tror också Phil Horsky uttryckt det något liknande

Jag tror på det här, sedan är det en annan sak om truppen räcker till för att laget skall kunna stabiliseras. Men jag tror Thornberg & Ivarsson hade bränt ut sitt krut. Det behövs en nystart med nya ögon och nya röster och nya ideer från starka ledarkaraktärer

Andreas
    Keymaster

Fast jag tror det är riktigt. De skulle ha tagit en utifrån från första början efter Kenta, det är där felet låg.

Det är nog så, men det är mycket som är motsägelsefullt i det som kommer fram.

Orebro Center
    Deltagare

Visar 25 inlägg - 11,701 till 11,725 (av 13,233 totalt)