Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,551 till 12,575 (av 13,232 totalt)
  • Författare
    Gromit
    Deltagare

Bara att konstatera…
    Vi behöver en riktigt kompetent huvudtränare och några riktiga stjärnor vilket vi dessvärre saknar nu…

JN27
    Deltagare

Nu spelar dom riktig Kenta-Hockey igen, trött och uddlöst.

Andreas
    Keymaster

Bekräftad hjärnskakning på Franzén.

pb_90
    Deltagare

Jo just Johan känns ju som en bra värvning, men det känns också som att dom tillsätter en massa tjänster som man inte alls förstår.. aja! Man får anta att dom vet vad dom gör men det känns inte jättebra i magen ändå.

Något som känns bättre i magen är när man ser att spelare från juniorlagen får lira landskamper!

William Lindgren och Anton Johansson uttagna till U-18-turneringen i USA i november!

Andreas
    Keymaster

Han skulle jobba med Örebro-modellen, men jag uppfattade det som att ta fram en modell som de ska arbete efter. Om han sedan ska jobba vidare med uppföljning av den eller dylikt känns oklart.

Sedan, Johan kan man skicka e-post till 22.30 på kvällen och ha svar inom några minuter. Jag tror han jobbar dygnet runt verkligen. En av de bästa värvningar de gjort. 🙂

pb_90
    Deltagare

Han sades ju bli anställd för att följa upp den så kallade ”Örebro-modellen”. Vad den modellen betyder förstår nog ingen då det inte verkar finnas ett helhetstänk..

Men jag HOPPAS att man har knutit åt sig honom för att få in åtminstone EN person med bakgrund inom lagbygge osv. Han måste väl få hoppa in och gömma sig i ÖHK:s gosiga sportgrupp? Sportgruppen som alla gömmer sig bakom för att man ska slippa ansvar.. Jag börjar bli riktigt less på hur dom hanterar saker alltså.. känns så oproffsigt på så många nivåer. Och sen anställer dom typ tolv tjänster utanför det sportsliga som ingen riktigt ser en användning för. Jag gillar tex att man tar in Johan Arvidsson som kommunikationschef, men jag har lite svårt att se att alla dessa tjänster som tillsats är rimliga att ha som heltidstjänster…

Andreas
    Keymaster

Jag tror inte Niklas har någon fast tjänst. Det är ett projekt som jag uppfattat det, men någon som vet mer får gärna rätta mig om jag har fel.

Karl
    Deltagare

Andreas//

Jag håller med dig till 100% i ditt inlägg om tränare. Dessutom är jag mycket frågande till varför ÖHK (Pontus) måste bygga likt NHL med så mycket folk anställda runt laget. Det räcker så klart med en huvudtränare, en assisterande och en målvaktstränare. Varför Västerås tidigare sportchef fick anställning också kan jag inte begripa, om han inte skall ersätta Pontus själv.

Andreas
    Keymaster

Jag säger inte att han har rätt eller fel, men hade samma trupp spelat i Djurgårdens färger hade det låtit annorlunda.

Örebro behöver få tillbaka Martin Johansson och verkligen spela som ett lag för att klättra i tabellen.
    Det är ingen hemlighet. Joakim Andersson har jag ingen större förhoppning om.

De är bättre en tabelläget.

Orebro Center
    Deltagare

Hoppas PG ser detta och tar åt sig.. Jävligt sant! Man undrar verkligen var våra 40mkr i spelartruppen ligger någonstans.. Håller med Wikegård till 100%

Precis vad jag sa före säsongsstarten. Men man blir bara kallad pessimist och stämningssänkare.
    Men när jag sa det så hade jag också MJ och JA:s frånvaro med i bilden som förvärrar saken.

pb_90
    Deltagare

Ja det verkar verkligen vara kaos i ledningen.. varför inte bara ge Tornberg förtroendet säsongen ut direkt?! Han har ju ändå varit huvudtränare tidigare.. nej PG och Co börjar jag tappa mer och mer förtroende för faktiskt.. tappade en hel del när dom gick ut och tippade sig själva topp sex med det på pappret rätt svaga lag som dom besitter..

JN27
    Deltagare

Hoppas PG ser detta och tar åt sig.. Jävligt sant! Man undrar verkligen var våra 40mkr i spelartruppen ligger någonstans.. Håller med Wikegård till 100%

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=g6ELcbP5R_o?feature=oembed%5D

Han bör även läsa och ta åt sig att det är det här som påvisar att han inte är en sportchef utan en chef/VD. En sportchef hade haft panik om huvudtränaren avgår. Nu är man helt plötsligt nöjd med läget. Jag är defenitivt nöjd med vem som ska leda laget men att lägga det till handlingarna för framtiden tycker jag är HELT FEL.

pb_90
    Deltagare

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=g6ELcbP5R_o

JN27
    Deltagare

Så Ivarsson och Tornberg får fortsatt förtroende. Detta hade man ju räknat med men blir det alltså så att de ska dela på huvudtränarrollen? Det känns ju helfel och väldigt typiskt Örebro Hockey att fortsätta på den kortsiktiga lösningen.. Varför inte bara sätta Tornberg som huvudtränare och som då fortsatt kan ha en öppen dialog med sina assisterande?

Andreas
    Keymaster

Jag tror det är bättre om Liivik är center då. Annars blir Haga hämmad en hel del och hans fart kommer inte riktigt till samma nytta.

pb_90
    Deltagare

Jo men eller hur? Jag har ju varit inne på det tidigare att det skulle vara spännande att se Haga med MJ och Viksten också men känns som att den kedjan skulle släppa in en del mål.. Om man skulle flytta ut Haga på kanten och ha Liivik i mitten då? 🙂

Tänkte på en annan sak, skönt att det är långt mellan matcherna nu i början. Då missar ju inte MJ så mycket. Kan han vara med mot HV redan tro?

Andreas
    Keymaster

Funderade lite hur Weinstock, Haga och Liivik skulle fungera och det låter lite intressant ändå. Nog för att jag tror Haga skulle åka från de andra två ganska ordentligt, men Weinstock bara ser till att slå sina passar och Liivik gör skitjobbet så kanske det skulle kunna bli något.

pb_90
    Deltagare

Wandells stora styrka är att han kan hålla i puck. Och det kan han ännu bättre än han visat hittills.Han kan lugna ned spelet och ge lagkamraterna lite tid.

Jo verkligen, och han levererar (näst intill) alltid bra passningar!

Känns det inte lite som att han har jobbat klart situationerna i försvarszon och sen har varit personen som har fått slå förstapassen istället för backarna? Så att han liksom hamnar lite på efterkälken i spelvändningarna istället? Det kanske är en kvarleva från hans mera defensiva säsonger och måste jobbas bort något. Men jag kan tänka mig att det kommer att komma lite fler förstaassist när MJ kommer tillbaka. Frågan är väl då vart man ska sätta Weinstock någonstans då.. han är ju ändå poängbäst i laget. Antar att det blir:

MJ-Wandell-Viksten
    Squires-Mustonen-Hudacek
    Weinstock-Haga-Liivik
    Olsson-Eriksson-Adolfsson

Blir förbannad ifall Adolfsson hamnar utanför laget igen.. en av dom bästa mot Malmö senast med grym forechecking. Men då måste någon annan hoppa in och ta Wiklanders plats i BP.

Henric
    Keymaster

Wandells stora styrka är att han kan hålla i puck. Och det kan han ännu bättre än han visat hittills.Han kan lugna ned spelet och ge lagkamraterna lite tid.

pb_90
    Deltagare

Och enl. Mr.Madhawk på twitter så skulle dagens 13.000:- motsvara den månadslönen.

pb_90
    Deltagare

Förra året så gällde dessa iaf!

Månadslön upp till 5 000 kr – 750 kronor i böter för en match avstängning
    Månadslön 5 001-10 000 kr/mån – 1 250 kronor.
    Månadslön 10 001–25 000 – 3 000 kronor.
    Månadslön 25 001–35 000 – 4 000 kronor.
    Månadslön 35 001–50 000 – 6 000 kronor.
    Månadslön 50 001–70 000 – 8 000 kronor.
    Månadslön 70 001–90 000 – 10 000 kronor.
    Månadslön 90 001–110 000 – 12 500 kronor.
    Månadslön 110 001–130 000 – 15 000 kronor.
    Månadslön 130 001–150 000 – 17 000 kronor.
    Månadslön 150 001–170 000 – 20 000 kronor.
    Månadslön 170 001–200 000 – 23 000 kronor.
    Månadslön 200 001–250 000 – 25 000 kronor.
    Månadslön 250 001–300 000 – 27 500 kronor.
    Månadslön 300 001 och uppåt – 30 000 kronor.

GladeOlle
    Deltagare

Avstängningen säger oss att Motin har en lön mellan 130-150kkr.. nog är väl det på tok för mycket?

Hur räknar man ut det? Har för mig jag sett någon tabell förra säsongen men kan inte hitta den.

Andreas
    Keymaster

Vart skulle/ska man stoppa in Weinstock när marre kommer tillbaka då? :/ Jag skulle vilja se hur Haga skulle funka mellan Viksten och MJ, andra lag kan ju försöka åka ifrån den linan ifall dom kan..

Sen med Derek Ryan btw, gäller inte det där med waivers endast de som har envägskontrakt? Eller hur funkar det? Känns i varje fall inte som om han behöver gå genom waivers för att skickas ned till ahl.

Waivers är baserad på spelarens ålder och/eller hur mycket han spelat. De som kan skickas ned till AHL utan att passera waivers är beräknat enligt en formel. Är du däremot över 25 krävs det bara att ett år har gått eller att du spelat en match.

Envägs innebär i stort sett bara att de får samma lön i NHL och AHL. De kan fortfarande bli nerskickade.

Sedan kan de förhandla om NTC (No Trade Clause) och NMC (No Movement Clause) utöver det.

Orebro Center
    Deltagare

Två assist av Strömberg när Västervik slog Modo med 3-1

pb_90
    Deltagare

Vart skulle/ska man stoppa in Weinstock när marre kommer tillbaka då? :/ Jag skulle vilja se hur Haga skulle funka mellan Viksten och MJ, andra lag kan ju försöka åka ifrån den linan ifall dom kan..

Sen med Derek Ryan btw, gäller inte det där med waivers endast de som har envägskontrakt? Eller hur funkar det? Känns i varje fall inte som om han behöver gå genom waivers för att skickas ned till ahl.

Visar 25 inlägg - 12,551 till 12,575 (av 13,232 totalt)