Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,426 till 1,450 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Status
    Deltagare

Äntligen kan man vara med och bidra utan att behöva köpa en trött ”soff-biljett”. Dessutom innebär väl detta mer arbete för Ludde och TJ. Win-win!

Andreas
    Keymaster

I ett vakuum är det ju en jättekul grej verkligen, men jag förstår att Elbowing och säkert fler reagerar med tanke på timingen.

Själv känner jag att man måste nog ändå betrakta det isolerat från allt annat och det är ett sätt både för klubben att bjuda mer på sig själva, men också få en extra inkomstkälla.

Det finns ju inget måste att prenumera och så länge Örebro också levererar samma innehåll som de brukar öppet och tillgängligt finns det väl egentligen inte mycket att säga om det.

MEN! Om de börjar med en ny podcast och rör till numreringen av avsnitten ännu mer än de redan är (totalt jävla kaos redan nu) då blir det ett argt mejl till någon ansvarig!

Kovacs
    Deltagare

Hör att vi hugger på Anton Lindholm. Lutar dock mer att han landar i KHL. Men vi går för att plocka in den typen av back nu!

PennyBridge78
    Deltagare

jag kan nog tycka att tanken bakom är helt ok, när man ser att det är nytt material som man annars inte hade skapat. Blir det som NA då går det fetbort, men det tror jag inte ambitionen är. Första tanken var lite som du hade Elbowing, men sen när man tänker lite större kring det så gillar jag idéen.
    Att andra än storsponsorer får möjligheten att få liknande info (tror dock fortfarande att de kommer ha mer info till sponsorerna än till den bredare publiken), att vi kan få komma spelarna och hela organisationen närmare.
    Tror att vi är många som efterlyst fler sätt för klubben att tjäna pengar, här är väl ett som de sett att andra föreningar har.

JN27
    Deltagare

Tycker fortfarande att det är jäkligt snålt och att man skapar en distans mellan supportrar och klubben.
    Alla vi som stöttat i med och motgångar ( har själv Swishat många gånger både till Ebert och stödbiljetter och brukar ha säsongskort)men tycker att det här är helt fel väg att gå(enligt mig)
    Och det är inte summan utan sättet det görs på.

Jag tycker att TJ förklarade ganska tydligt vad det handlade om. Dvs man får ta del av mer än det du till nu får ta del av.

Som jag tolkar det så fråntas du inte det du tidigare kunnat se, men för en liten peng så kan du få extramaterial samt att du får ta del av nyförvärv tidigare än andra osv. Jag ser inte alls problemet i detta och då klubben har en mediedel i organisationen känns det ju fullt rimligt att de, likt lokaltidningarna, ska tjäna på att ha läsare.

Likväl som det var frivilligt att sponsra pengar till Ebert/andra nyförvärv genom swish är det ju likväl frivilligt att ta del av detta.

• Det här svaret redigerades för 5 år sedan av JN27.
    Elbowing
    Deltagare

Tycker fortfarande att det är jäkligt snålt och att man skapar en distans mellan supportrar och klubben.
    Alla vi som stöttat i med och motgångar ( har själv Swishat många gånger både till Ebert och stödbiljetter och brukar ha säsongskort)men tycker att det här är helt fel väg att gå(enligt mig)
    Och det är inte summan utan sättet det görs på.

• Det här svaret redigerades för 5 år sedan av Elbowing.
    • Det här svaret redigerades för 5 år sedan av Elbowing.
    TJ
    Deltagare

Det här gör mig faktiskt lite förbannad!
    Ska dom nu ta betalt för att vi ska få läsa om laget m.m. Så jävla mycket som vi fans ställde upp och swisha stödbiljetter,slutspelsbiljetterna och alla som inte krävde pengar tillbaka för säsongskorten. Tycker det är jävligt lågt av dom, kommer absolut inte betala även om det nu är en skitsumma.

Som vi skrev på länken så innebär lanseringen av Inside Örebro inte att regelbundna intervjuer och artiklar kommer bli inlåsta. Inside Örebro är för dig som vill ha ännu mer än det vi har hittills producerat genom åren. Vi planerar alltså för nya produktioner som inte finns idag. Det är helt okej att inte gå med i Inside Örebro.

Med vänlig hälsning, Tony Jörtsö

Elbowing
    Deltagare

Det här gör mig faktiskt lite förbannad!
    Ska dom nu ta betalt för att vi ska få läsa om laget m.m. Så jävla mycket som vi fans ställde upp och swisha stödbiljetter,slutspelsbiljetterna och alla som inte krävde pengar tillbaka för säsongskorten. Tycker det är jävligt lågt av dom, kommer absolut inte betala även om det nu är en skitsumma.

https://www.orebrohockey.se/article/3suzaksip-3afc1/nu-lanserar-vi-inside-orebro

JN27
    Deltagare

En reflektion från gårdagen är att jag tycker det är riktigt kul att se att Leino fortsatt tagit vid där han abrupt avslutade säsongen. Dvs att kontinuerligt göra poäng. Ska bli otroligt spännade att se vart hans säsong tar vägen.

PennyBridge78
    Deltagare

Men fasen då Ebert! Hade en dålig känsla innan att han kanske glömt av att träna och haft mer fokus på ”kärleken” mat och öl… Jaja hoppas bara att de kör HÅRT med honom nu och ser till att han inte spelar en match innan han är i någorlunda form… Vill inte att han skadar sig igen. Eller tar upp en plats för nån som är mer motiverad.

Andreas
    Keymaster

Kul match, och skönt att dra längsta strået också.

Ungtupparna gjorde det jättebra. Finländarna gjorde det bra. Kovacs målar direkt.

Enda jag kände var lite svajigt var väl Warg och Hardegård. Vi får väl ge dem lite tid att spela ihop sig dock.

pb_90
    Deltagare

Jämt skägg på Puusinen och Salomäki för mig. Ska bli kul att se dom båda! Riktigt taggad på matchen ikväll.

NJ skulle ha hängt på Padel Zenter i Årsta igår. Jag råkade hamna mitt i en OS-förberedande träff kryllandes av NHL-spelare.. Filip Forsberg, Zibanejad, Landeskog, Janmark, Backlund, Brodin m.m. Och som grädde på moset så fick man dela omklädningsrum med en av Tre Kronors nya rådgivare Henrik Zetterberg. Han var inte helt otippat glad över Timrås avancemang. Vågade dock aldrig fråga om han var sugen på att lira lite veteranhockey i Örebros A-lag.. 🙁

PennyBridge78
    Deltagare

Helt klart; Juuso Puustinen! Sen vore det ju superkul ifall både Milton Oscarson och Simon Forsmark kan klara av steget, men ja det vore ju en grym bonus!

JN27
    Deltagare

Matchdag! Äntligen och som man längtat trots att det inte var så längesen som serien slutade. Vem är ni mest nyfiken på i årets upplaga av Örebro?

Andreas
    Keymaster

Lite sent svar, mycket jobb just nu, men det som skrivs nedan sammanfattar nog ganska bra hur långt ifrån kommunen och klubben står varandra.

Ni har väl kommit ihåg att tippa poängligan? 😉

Catskinner
    Deltagare

Tack PJ jag skall kolla, bor inte i stan så är kanske inte helt uppdaterad. Men om NA har skrivit om detta så kanske detta är belyst

Personal Jesus
    Deltagare

Andreas, du skulle inte ha möjlighet att intervjua VD om status på arena frågan? Personligen så vore detta väldigt intressant och veta vad som händer. Vad är problemen? Kanske om man kan kommunicera lite bredare så kan man komma närmare en lösning. Kan finnas folk med mark som är intresserade av att sälja t ex.

Finns gott om information på klubbens hemsida samt hos NA.

Vad gäller berglunda har priserna blivit sjukt dyra. Min arbetsgivare vill bygga ut men de kan inte pga priset, det går helt enkelt inte att få ekonomi i det. Dessutom börjar det bli slut på byggbar mark.

Catskinner
    Deltagare

Andreas, du skulle inte ha möjlighet att intervjua VD om status på arena frågan? Personligen så vore detta väldigt intressant och veta vad som händer. Vad är problemen? Kanske om man kan kommunicera lite bredare så kan man komma närmare en lösning. Kan finnas folk med mark som är intresserade av att sälja t ex.

• Det här svaret redigerades för 5 år, 1 månad sedan av Catskinner.
    Catskinner
    Deltagare

Måste kommunen vara ägare till arenan? Kan klubben bygga själva på privat mark? Jag tror i alla fall FBK äger arenan. Bekanta till mig köpte och byggde verkstad där E20/E18 möts (truckstop) Kanske går att köpa mer mark där. Det kostade väl ca 300 msek (plus tomt) att bygga Vida Arena. Ca 6 msek i ränta, plus 15 msek i drift (också från Vida Arena). Känns som det borde gå att räkna hem en egen arena. Ingen kostnad till kommunen plus ökade sidointäkter

Personal Jesus
    Deltagare

På det så har vi det helt hysteriskt dåliga namnavtalet till arenan. Behrn betalar 1M om året och får en loge i det. Den miljonen går dessutom inte tillbaka till de som spelar i arenan längre.

Man hoppas ju verkligen att klubbarna själva får chansen att sälja namnen till de respektive arenorna när det avtalet går ut om några år.

Avtalet kan bara skratta åt nu, så kasst som det är.

Vad gäller biytor i hallen så såg det bra ut innan fahlander la sig i.
    Huset bakom västra läktare skulle ha en stor bar med servering på andra våningen. Men fahlander ville bygga kontor för det skulle HAN tjäna pengar på, då klubben fortfarande hade mångmiljonskulder till honom blev det som han ville. Ritningarna på baren var riktigt häftiga.
    Klubben tog fram andra förslag på norra kortsidan med ny entré, garderob, barer i två våningar, kiosker mm.
    Men här kom fahlanders kompis och ville annat, som han kunde tjäna pengar på.

En annan sak som stör mig är att kommunen sagt att de måste sälja fastigheter (mark) kring arenan för att bekosta arenabygget, samtidigt säger de att klubben måste betala arenabygget genom hyran.
    Dessutom har kommunen(ÖP) valt rullande kostnader, så det drog iväg oerhört något oerhört.

Andreas
    Keymaster

På det så har vi det helt hysteriskt dåliga namnavtalet till arenan. Behrn betalar 1M om året och får en loge i det. Den miljonen går dessutom inte tillbaka till de som spelar i arenan längre.

Man hoppas ju verkligen att klubbarna själva får chansen att sälja namnen till de respektive arenorna när det avtalet går ut om några år.

Personal Jesus
    Deltagare

”Tydligen finns läsryckta planer på att bygga ”Världens Härligaste Bostadsområde™” och den detaljplanen skulle komma redan 2019… Det finns alltså tid för oss att ställa allt tillrätta!”

Anledningen till att inget har byggts där är att det är ett av Örebros mest förorenade områden.
    Allt är pausat tills de vet vad som skall göras med marken.
    En bekant jobbade där i drygt 50 år och har berättat hur de hanterade giftiga ämnen.

method
    Deltagare

Nu känner jag hur kreativiteten bubblar i mig! 😃

Först tänkte jag Gustavsvik, typ, men det kändes lite trångt. Sen såg jag tecken på att Googles flygfoton inte är pursfärska så det kanske redan är bebyggt mellan Ladugrådsängen och golfbanan. Sen såg jag Boglundsängen – perfekt! Bra läge vid motorvägen, tillräckligt nära till centrum och gott om utrymme. Sen såg jag att det är naturskyddsområde… 😣 Vena skulle kunna vara ett alternativ (”Vena Arena” – smaka på den!). Rosta och Västra mark likaså men lite off.

Sen kom jag på det – gamla pappersbruket! Tydligen finns läsryckta planer på att bygga ”Världens Härligaste Bostadsområde™” och den detaljplanen skulle komma redan 2019… Det finns alltså tid för oss att ställa allt tillrätta!

Så här står det på hemsidan:
    Kontakt
    Helena Johansson, projektledare

Ingen orsak! 😁

Andreas
    Keymaster

Det finns två väldigt olika syner på Behrn Arena. Kommunen tycker det är en jättefin arena som de lagt ner mycket pengar på, och de har inte helt fel där.

Klubben tycker att det saknas biytor av alla möjliga slag. De kan helt enkelt inte hävda sig mot större, etablerade klubbar om detta fortsätter. Många klubbar drar in stora pengar på mat och liknande, Örebro gör inga pengar alls där typ.

Behrn Arena är fräsch inuti, men utanför själva ishallen är det inte mycket av någonting. Örebro Hockey hämmas av Behrn Arena och att detta är en prioriterad fråga för VD Micke förstår jag. De måste ha en bättre arena för att kunna växa och tjäna de riktiga pengarna. Bättre innebär inte fler sittplatser heller, utan det innebär mycket bättre möjligheter till att utveckla ytorna runtomkring hockeyn.

Det är bättre med ofta slutsålt 5500 och bra tryck och stämning, än 8000 platser och sämre stämning och slutsålt någon gång då och då.

Catskinner
    Deltagare

Man skulle hoppas att kommunen och klubben kunde komma överens om en långsiktig lösning. Som ger kommunen ett ok payback på investeringen i Behrn men samtidigt ger möjlighet att investera för framtiden. Hur långt är kontraktet med kommunen?

Visar 25 inlägg - 1,426 till 1,450 (av 13,266 totalt)