Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,426 till 1,450 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Kovacs
    Deltagare

Spetsen känns det som vi har nu. Vi kan formera ett par formationer av hög klass i SHL. Det är kroppar som eventuellt saknas vilket Bentzen också säger. Lite bredd behöver komma in.

Jag skrev det i våras och säger det igen. Forsbacka-Karlsson. Center som kan spela forward. Det älskar NE. Har haft ett par tyngre säsonger. Är nog relativt billig men taggad att visa att han håller. Grym fart och bra händer. Perfekt för 3e/4e line. Bara 25 år.
    Kan hoppa in i alla formationer tror jag utan att göra bort sig. Kan även spela P.p. Rightare också som vi saknar lite.

Backsidan kommer det komma en. Det hör jag. Dock så väntar dom nog in försäsongen för att ge dom vi har chansen först och för att se vad som blir över i AHL/NHL.

pb_90
    Deltagare

Känns sunt. Örebro har en bra trupp, men den är inte jättedjup. Skulle det hända något så har man utrymme för att rätta till det.

Det skulle väl vara att bredda med en back i så fall? Det ska bli kul att följa Forsmark givetvis, men en skada på en topp sex back och han kommer behöva logga 15min per match typ.

Andreas
    Keymaster

Känns sunt. Örebro har en bra trupp, men den är inte jättedjup. Skulle det hända något så har man utrymme för att rätta till det.

Kovacs
    Deltagare

Ingen mer topp- spelare ska in om man ska tro Bentzen i denna artikel. Kan komma in bredd senare men som det ser ut nu är dom nöjda.

https://hockeynews.se/articles/20810/

method
    Deltagare

Ja, om inget mer händer så ser vi väl lite svagare ut på backsidan med Hadegård som ersätter både Jonte och Salo. Nu har jag inte sett Mustonen spela så mycket de senaste åren men om han är något lik hur han var sist han var här är det ju en stark fjärdelinaspelare vi fått. Hoppas publikrestriktionerna släpps till hösten…

För övrigt så har jag stenhårt förtroende för klubbledningen och dess rekryteringar. Att ha utrymme i både laguppställning och budget är nog inte helt fel när serien väl satt igång.

pb_90
    Deltagare

Nej precis. Kikade precis lite highlights (fanns inte speciellt mycket). Men det verkar inte vara någon superflashig spelare direkt? En del ”arbetarmål” och ser ut att kunna vara en sådan som fiskar lite. Vi kan nog förvänta oss under medel i försvarsspelet?

Laget ser riktigt spännande ut nu i varje fall.

Enroth/Arntzen

Kovacs-Abols-Puustinen
    Näkyvä-Rissanen

Salomäki-Leino-Larsson
    Ebert-Backström

Eklind-Lajunen-Öberg
    Hardegår-Warg

Mustonen-Mastomäki-Ekström

Det finns verkligen spelare att plocka från nu. Dom skulle kunna kasta om en hel del och få tre bra kedjor också.

Andreas
    Keymaster

Jag känner mig rätt nöjd med den. Spetsspelare kommer och går.

Puustinen känns lite mer bredare i sin repertoar än Rendulic också, men det är ju inte så att vi behöver fler spelare till PK.

Rendulic blev ju lite enformig i PP också. Jag tror Puustinen funkar lite bättre där. Inte lika mycket bombande från cirkeln så att säga.

pb_90
    Deltagare

Där kom det. Juuso Puustinen 🙂

Känns som ett kanonnamn på förhand? Grym leverans i KHL även om det inte alltid betyder så mycket. Men det faktum att han är finländare skadar inte direkt heller. Dom har nog bra koll!

Andreas
    Keymaster

Där kom det. Juuso Puustinen 🙂

pb_90
    Deltagare

”Något till..” kan väl betyda både en eller två när man uttrycker det så där? Någon av Ekström och Barklund lär väl också kunna ta plats i en kedja tänker jag. Framförallt med den centerbesättningen vi har nu? Kommer bli grymt kul när det drar igång!! Någon mer playmaker hade varit fint att få in. Bengtzén nämner ju också att dom är intresserade av Klingberg fortfarande? Om det kommer en lirare av den digniteten till så känns det sjukt spännande tycker jag även om vi ser något tunna ut. Men fan… det går väl i princip alltid att hitta en bräddvärvning under säsong om någon går sönder?

PennyBridge78
    Deltagare

Vad ska man säga, ja det ÄR för tunt punkt. Kan det gå, ja självklart, men riskerna är stora.
    Jag skulle åtminstone vilja ha en RIKTIGT spets till samt ytterligare en forward, som är skaplig. Då kan någon vara mindre bra/skadad och ändå har vi då helt ok kedjor. Visst på backsidan blir det tomt ifall vi får skador.
    Men det måste vara en riktig spets, helst nån som kan göra lika många poäng som Borna.. men var hittar vi en sådan?? Klingberg, men det känns väl nästan helt omöjligt. Tror inte han kommer tillbaka och gör han det kommer nog Frölunda vara dit han går.

Kovacs
    Deltagare

Spännande namn. Fick ju tidigt som jag också skrev för ett par veckor sen att dom hade en finsk forward dom jobbade med. Här kom han. Kanske inte den spets på förhand som man hoppats på? Men det kanske visar sig att han passar enormt bra in i SHL och att poängen kommer.

Låter på Bentzen i NA idag som att vi kan vänta oss 1 namn till. Stämmer det så måste det väl vara den tunnaste trupp vi någonsin startat med till numerären. Då har vi ändå värvat Mustonen med en skadehistorik som exempel.
    13 forwards varav 2 juniorer och 7 backar varav 1 junior? Jag får inte ihop det när man samtidigt hela tiden pratar om att man tycker man gick på för få ifjol och vill bredda i år? NJ sa i en intervju med Hellsing för någon vecka sen att vi kan förvänta oss både spets och bredd. Bentzen säger idag någon till ska in.

Håller det tror ni andra?

pb_90
    Deltagare

Ja precis,

Vad tror ni om denna kedja;

Emil Larsson (LW) – Jani Lajunen (C) – Miikka Salomäki (LW/RW)
    Stefan Warg (R) – Marcus Hardegård (D)

Aj skulle göra ont att möta!

Nu hoppas jag på en RIKTIG BOMB som nästa nyförvärv! Vet att vissa på SvenskaFANS hojtar om en massa fler spelare ska in, men gissar att det kanske är 2 till.

Powerforward som har producerat 0,5p/match på AHL-nivå.

167(!) NHL-matcher skojar man inte bort. Tunga papper som tyder på att lägstanivån måste vara väldigt hög?

Bör väl inte vara någon spelare som ligger i toppen av poängligan men väääldigt intressant värvning hur som helst som bör kunna skapa bra med ytor till medspelare. Går nog att stoppa in lite var som helst.

PennyBridge78
    Deltagare

Ja precis,

Vad tror ni om denna kedja;

Emil Larsson (LW) – Jani Lajunen (C) – Miikka Salomäki (LW/RW)
    Stefan Warg (R) – Marcus Hardegård (D)

Aj skulle göra ont att möta!

Nu hoppas jag på en RIKTIG BOMB som nästa nyförvärv! Vet att vissa på SvenskaFANS hojtar om en massa fler spelare ska in, men gissar att det kanske är 2 till.

Andreas
    Keymaster

Nja, tycker han låter mer som en Rask:

https://www.eliteprospects.com/player/43419/miikka-salomaki

Status
    Deltagare

Vart tror ni man placerar Salomäki då? Bornas ersättare?

JN27
    Deltagare

Topp 4 alltså. Känns som lite väl höga förväntningar med tanke på hur truppen ser ut just nu.

Jo men truppen är ju inte färdig heller. Så det blir ju direkt fel att ifrågasätta det uttalandet redan nu kan jag tycka.

Status
    Deltagare

Topp 4 alltså. Känns som lite väl höga förväntningar med tanke på hur truppen ser ut just nu.

Kovacs
    Deltagare

Jag hör att Palushaj är ett av namnen man diskuterar. Man ska iaf ha hört sig för där. Vet inte om det är nära eller ej men som sagt finns han med i diskussionerna.

Lite komiskt om han landar hos oss igen med tanke på historiken emellan Bentzen och NJ i affären med Palushaj när NJ snodde honom av Bentzen i Brynäs:)

Status
    Deltagare

Tycker fortfarande att man ska försöka få tillbaka Palushaj. Perfekt öppning nu när Borna lämnade.
    Även om han kanske tog upp mycket plats i omklädningsrummet så kommer han ju nu in i ett helt annat läge än sist han var här.

pb_90
    Deltagare

En sak med Jakob Nilsson. Rätt skum karriär eller? Han hade en säsong i SHL där han gjorde 18p på 40 matcher. Han gjorde det tydligen så pass bra visuellt att han fick ett NHL-kontrakt. Jag kom ihåg att alla var övertygade om att han skulle bli grym? Lite kul att jämföra honom med Bromé faktiskt. Dom hade ju jämförbara säsonger i Mora det året Nilsson drog vidare. Antingen har Bromé mycket högre tak, eller så skulle Nilsson ha stannat och fortsätt utvecklas i sverige.

• Det här svaret redigerades för 4 år, 11 månader sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Jag tror han har mycket mer i sig än vad som kom fram i Färjestad, men jag tror han behöver en större roll än vad Örebro nog kan ge honom.

Jag ser honom främst som en center, men han verkar kunna spela vinge också. Han känns inte som en spelartyp som klubben söker, men jag kan ha fel. Han har ju spetsegenskaper som inte kommit fram ordentligt i Färjestad.

Kovacs
    Deltagare

Vad tror vi om Jacob Nilsson som en av våra forwards?
    Hade det tufft i Färjestad. Köps troligtvis i princip ut från sitt kontrakt med fbk och kan således säkert gå med på en något lägre lön. Kanske ersätta Rendulic rakt av båda vad gäller lön och roll?

Kovacs
    Deltagare

Starka papper. Micke Johansson gör ett grymt jobb för klubben. Man önskar ju att vi kan få ett spelmässigt bra år nästa år MED publik också. Då kan vi få rejäl effekt i vårt egna kapital. 8,1MILJ är ju relativt skralt jämfört med många andra klubbar i SHL.

Dock så är det ju omöjligt att nå klubbarna med egen arena etc. Men omsättning och eget kapital behöver ju öka för att närma sig toppen över tid.

Hoppas att kommunen snart börjar se värdet av det jobb Örebro hockey gör för staden Örebro och ökar marknadspengarna rejält.

JN27
    Deltagare

Positivt reslutat för klubben. OTROLIGT skönt – får gåshud att vi lyckades med tanke på den säsong som var.

Visar 25 inlägg - 1,426 till 1,450 (av 13,233 totalt)