Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,501 till 1,525 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

I hierarkin känns Mustonen som en rak ersättare till typ Bagenda. 3e/4e line va? Lär ha varit relativt billig. Men känns lite som en chansning tycker jag.

Instämmer, men man vet precis vilken kille man får också. En kille som man tror passar in i gänget alldeles utmärkt och som också bidrar med slit. Även om han kanske går sönder lite lätt ibland, så duckar han inte för jobbet.

Rask eller Bagenda ersätter han väl antar jag.

Andreas
    Keymaster

Mustonen!

Känner sådär för den alltså.

Mycket troligt det är en billig lösning. Några chansningar behöver man kanske göra för att fylla ut.

Kovacs
    Deltagare

I hierarkin känns Mustonen som en rak ersättare till typ Bagenda. 3e/4e line va? Lär ha varit relativt billig. Men känns lite som en chansning tycker jag.

JN27
    Deltagare

Mustonen!

Känner sådär för den på förhand. Men när jag inser att det sannolikt är Glenns ersättare så tror jag att det kommer bli bra. Det är ju en slitvarg.

• Det här svaret redigerades för 4 år, 11 månader sedan av JN27.
    Andreas
    Keymaster

Mustonen!

pb_90
    Deltagare

Kul med Simon! Väntat såklart men roligt att få det bekräftat. Viktigt såklart också att vi kan få fram den typen av talang i vår organisation inför framtiden.

Ge oss ett tyngre namn på backen nu också så är backsidan satt.

Framåt krävs minst 3 till känner jag.

Ja, helt klart kul med Simon! Tror kanske att ifall man tar in en till back är det nog någon utvecklingsbar spelare… Sen med forwards tänker jag mig en riktigt bra spelare till (till andra kedjan), sen en (alt. Två) från allsvenskan. Hur tänker ni andra?

En forward till andrakedjan eller tredjekedjan beroende på var Öberg ska ta plats. Och kanske ett mer långskott till fjärdekedjan? Jag tycker iofs att både Ekström och Barklund gjorde det bra i slutspelet, så någon av dom lär väl ta en plats? Eller ska man låna ut båda? Både Öberg och Eklind förtjänar väl att få testa lite högre upp i hierarkin i år? Sen så kanske man låser backsidan i och med Forsmark och han får gå in som sjundeback. Lite väl skadekänsligt kanske i mitt tycke..

Kovacs-Abols-Rendulic
    Larsson-Leino-Ny/Öberg
    Eklind/???-Lajunen-Öberg/Ny
    ???/Eklind-Mastomäki-???

Rissanen-Näkyvä
    Eberg-Backström
    Warg-Hadegård
    Forsmark/???

Sen hoppas jag att Mastomäki kan få in spelet att hade i slutspelet till seriespelet också.

PennyBridge78
    Deltagare

Kul med Simon! Väntat såklart men roligt att få det bekräftat. Viktigt såklart också att vi kan få fram den typen av talang i vår organisation inför framtiden.

Ja, helt klart kul med Simon! Tror kanske att ifall man tar in en till back är det nog någon utvecklingsbar spelare… Sen med forwards tänker jag mig en riktigt bra spelare till (till andra kedjan), sen en (alt. Två) från allsvenskan. Hur tänker ni andra?

Kovacs
    Deltagare

Status
    Deltagare

Ja att man har några namn som är värda att vänta på har ju NJ hintat om. I Nordamerika eller kanske någon som lirar VM och bara vill ha fokus på det just nu kanske?

• Det här svaret redigerades för 4 år, 11 månader sedan av Status.
    Kovacs
    Deltagare

Det stämmer att han är center, precis som Eklind, Öberg etc. också är. Det jag menar är att han kan gå Winge från start utan problem. Kan ju tom vara rätt skönt för en kille med lite stukat självförtroende att slippa ansvaret som centerrollen innebär och mer få ut och gasa.

Jag hör annars att det rör lite på sig. Fler ska ju in. Ett par tunga namn som kan ta lite tid innan de bestämmer sig får jag till mig.

Guillermo
    Deltagare

Varför inte försöka plocka in Jacob Forsbacka-Karlsson? Har haft det ohyggligt svårt att få igång spelet i SHL och får nu lämna Färjestad. Tror han står rätt billigt just nu och potentialen finns där för att bli en toppspelare i ligan. Låt han gå in i 4e line med Mastomäki och Eklind. Ge han 50k i månaden. 1+1 med ökning år 2 i lön om han kommer igång. Tror han passar in rätt bra i vårt lag.

Instämmer i att det är ett intressant namn att satsa på och hoppas/tro på en bounce back, snackades ju rätt positivt kring honom när han tillhörde Bostons organisation.

Men om jag inte har fel så är han renodlad center så ser inte att han skulle passa in i Örebros lagbygge.

Min drömvärvning är att Jere Sallinen kommer tillbaka:)

Kovacs
    Deltagare

Varför inte försöka plocka in Jacob Forsbacka-Karlsson? Har haft det ohyggligt svårt att få igång spelet i SHL och får nu lämna Färjestad. Tror han står rätt billigt just nu och potentialen finns där för att bli en toppspelare i ligan. Låt han gå in i 4e line med Mastomäki och Eklind. Ge han 50k i månaden. 1+1 med ökning år 2 i lön om han kommer igång. Tror han passar in rätt bra i vårt lag.

JN27
    Deltagare

Jo det gick väl något löst rykte om att Ebert skulle till tyska ligan(?!) Men det känns som det borde varit presenterat redan isåfall.

Jag tror det är mindre sannolikt att han kommer gå dit. Kan säga att jag skulle bli mycket förvånad om så sker i alla fall!

Status
    Deltagare

Jo det gick väl något löst rykte om att Ebert skulle till tyska ligan(?!) Men det känns som det borde varit presenterat redan isåfall.

Guillermo
    Deltagare

Jag tror man planerar att ha en ganska jämnbra top9 där speltiden inte skiljer allt för mkt. Känns som en rimlig strategi om man som lag är centertunga och saknar spjutspetsar som forwards (vi får väl se vad som kommer in).

Var det inte snack om att Ebert skulle lämna redan efter ett år, någon som vet mer där eller kan man räkna med honom nu?

Orlok
    Deltagare

Emil Larsson lär bli SHL’s dyraste tredjelina-spelare då?😅

Det är väl det som talar för att det bara är önsketänkande. Att vi kanske snarare får in en lite dyrare spelare som ersättare för Rask/Brome till andra, en med lite mer tyngd och energi som kostar lite mindre till tredje och sedan en ung utvecklingsbar som ersättare för Glenn.

Status
    Deltagare

Emil Larsson lär bli SHL’s dyraste tredjelina-spelare då?😅

Orlok
    Deltagare

Shls bästa centersida? Kanske. Att vi plockar in Lajunen som 3e center säger rätt mycket om budgeten som NJ fått för nästa år. Tror fan dom menar allvar med den här satsningen:)
    Ge oss 2 spetsforwards nu. 1 ersättare till Brome samt en som Ersätter Rask. Kanske även en forward för 4e line likt när vi tog Eklin. Utöver det 1 back tvåvägsback som är riktigt stark. Då går vi för Guld på riktigt:) tänk Er typ:

Rendulic- Abols- Kovacs
    Ny – Leino – Ny
    Larsson – Lajunen- Öberg
    Eklind – Mastomäki- Ny
    Ekström -Barklund- Oscarsson

Näkyvä- Rissanen
    Ebert- Backström
    Ny- Warg
    Hardegård- Forsmark

Så vad finns det för namn att gå för nu då? Säker några likt Lajunen som man inte riktigt tänkt på;) men får man drömma lite.
    Jag tar gärna Fredrik Forsberg som 1 av dom. 17 mål i laget som kom sist sin första SHL säsong. Har ju ett rappt direktskott och fina handleder. Gillar även farten. Bra ålder.

Kunde vi sno Per Åslund från FBK (känns föga troligt) så hade han varit ett perfekt komplement där. Har han tillräckligt med handleder?

Som den där Oliver Eklind typen som får börja i 4e line men som troligtvis har skill för att slåss högre upp är Tor Immo. Jag tror han kan passa hos oss. Rätt bra fart trots en rejäl storlek. Näsa för kassen. Spelar säkert för 45k och är ju ändå ”lokal” från Köping.

Backen ser jag gärna Sebastian Aho. Men här är säkert också bara en dröm.

Men fick vi dom fyra skulle jag vara rätt nöjd från start. Tror vi kanske kan plocka in 1-2 under säsongen då om det blir skador etc.

Det där hade varit en riktigt spännande uppställning. Jag tycker också att Emil skulle göra sig bra i en tredjekedja med sitt uppofrande spel. Hans poängproduktion är lite för skral för att räcka till i en andrakedja om vi ska vara ett topplag. Emil Lajunen Öberg har sedan potential att kliva fram i ett slutspel likt Växjös tredjeline i år.

Kovacs
    Deltagare

Shls bästa centersida? Kanske. Att vi plockar in Lajunen som 3e center säger rätt mycket om budgeten som NJ fått för nästa år. Tror fan dom menar allvar med den här satsningen:)
    Ge oss 2 spetsforwards nu. 1 ersättare till Brome samt en som Ersätter Rask. Kanske även en forward för 4e line likt när vi tog Eklin. Utöver det 1 back tvåvägsback som är riktigt stark. Då går vi för Guld på riktigt:) tänk Er typ:

Rendulic- Abols- Kovacs
    Ny – Leino – Ny
    Larsson – Lajunen- Öberg
    Eklind – Mastomäki- Ny
    Ekström -Barklund- Oscarsson

Näkyvä- Rissanen
    Ebert- Backström
    Ny- Warg
    Hardegård- Forsmark

Så vad finns det för namn att gå för nu då? Säker några likt Lajunen som man inte riktigt tänkt på;) men får man drömma lite.
    Jag tar gärna Fredrik Forsberg som 1 av dom. 17 mål i laget som kom sist sin första SHL säsong. Har ju ett rappt direktskott och fina handleder. Gillar även farten. Bra ålder.

Kunde vi sno Per Åslund från FBK (känns föga troligt) så hade han varit ett perfekt komplement där. Har han tillräckligt med handleder?

Som den där Oliver Eklind typen som får börja i 4e line men som troligtvis har skill för att slåss högre upp är Tor Immo. Jag tror han kan passa hos oss. Rätt bra fart trots en rejäl storlek. Näsa för kassen. Spelar säkert för 45k och är ju ändå ”lokal” från Köping.

Backen ser jag gärna Sebastian Aho. Men här är säkert också bara en dröm.

Men fick vi dom fyra skulle jag vara rätt nöjd från start. Tror vi kanske kan plocka in 1-2 under säsongen då om det blir skador etc.

Status
    Deltagare

Av Växjö-fansens reaktioner att döma så verkar detta vara en väldigt lovande värvning 👌

pb_90
    Deltagare

Abols
    Leino
    Lajunen
    Mastomäki

… Enormt stabil centersida!

Andreas
    Keymaster

Känns som en riktigt bra värvning som lyfter vår centersida ett snäpp jämfört med Rensfelt.
    Visst var det han och hans kedja som stängde ned Derek Ryan i kvarten mot Växjö?

Mja, mjo…

Orlok
    Deltagare

Känns som en riktigt bra värvning som lyfter vår centersida ett snäpp jämfört med Rensfelt.
    Visst var det han och hans kedja som stängde ned Derek Ryan i kvarten mot Växjö?

Andreas
    Keymaster
    JN27
    Deltagare

Det har du rätt i. Vi får såklart hoppas att några riktigt bra namn presenteras. Men det känns som många har en tro på att vi har en given plats i toppen efter gångna säsongen.

Känns ju inte rimligt att resonera i dom banorna riktigt än. Vi ska ha in ett antal spelare innan vi är klara inför säsongen. Först därefter bör man ju kunna göra en prognos huruvida vi kommer blanda oss in i toppen eller inte.

Aftonbladets jäkla gamar till journalister slängde ju ut ett kamikazetips dagen efter finalen var avgjord. Helt sinnessjukt.

Visar 25 inlägg - 1,501 till 1,525 (av 13,233 totalt)