Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,526 till 1,550 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Status
    Deltagare

Det har du rätt i. Vi får såklart hoppas att några riktigt bra namn presenteras. Men det känns som många har en tro på att vi har en given plats i toppen efter gångna säsongen.

Kovacs
    Deltagare

Status. Framför allt tappar Luleå Klasen och ersätter med Komarek. Men absolut. Som värvar ju ”kända” spelare i ligan.

Jag väntar med utlåtande en stund till. Vi ska ju också förstärka för hoppningsvis.

Status
    Deltagare

Känslan är att det blir tuffare nästa säsong att ta en topp 6 placering. FBK och Frölunda, lag som vi hade efter oss i år ser ut att rusta för att så inte ska ske igen. Även Luleå tycker jag går för en bättre trupp, även om man tappar sin kanske bästa back.
    Å andra sidan får nog Leksand svårare utan sina toppspelare.

• Det här svaret redigerades för 4 år, 11 månader sedan av Status.
    Andreas
    Keymaster

Sådär. Grattis Bulten! Mejl kommer med fråga om vart jag ska skicka muggen 🙂

JN27
    Deltagare

Tycker isåfall gott och väl man kan köra på denna backsida med Forsmark som extra. Juniorerna måste ju skolas in förr eller senare hursom..
    Och i värsta fall får man göra en Växjö och plocka in en ny back under säsongen.

Lite så jag har tänkt gällande truppen. Det har varit ganska synonymt med våra supportrar genom åren att truppen ska vara fylld till bredden från start utan utrymme till förändringar eller utökningar. Ge de spelare som kommer in chansen och bygg på därefter om man märker att vi blir för tunna.

Status
    Deltagare

Tycker isåfall gott och väl man kan köra på denna backsida med Forsmark som extra. Juniorerna måste ju skolas in förr eller senare hursom..
    Och i värsta fall får man göra en Växjö och plocka in en ny back under säsongen.

Orlok
    Deltagare

Spännande tider det här. NJ säger att MH ska gå in i topp 6 bland backar. Det talar ju för det som @Andreas spekulerar om, att Salo inte kommer att ersättas med ny toppback utan att vi snarare tar in två nya backar som inte är helt etablerade på SHL-nivå men med hög potential. På så sätt sparar vi några kronor på backbudgeten för att kunna vrida lite mer tyngdpunkt i budgeten mot forwardsidan.

Salo–> MH
    Jonte–>Ny
    Pilö–>Junior

Eller varför inte ett prestationsbaserat kontrakt på Calle G beroende på hans rehabilitering där han kliver in i December och bara kostar om han funkar :-).
    Salo–> MH
    Jonte–>Junior
    Pilö–>Calle G

Kovacs
    Deltagare

Det är vad jag hör inifrån klubben.;) Att han är tilltänkt som ersättare till Pilö. Jag kan bara förmedla det jag hör.
    Du kanske hört annorlunda?

Personligen håller jag nog med dig med vad jag hade önskat. Ser gärna att man ger honom chansen ”högre upp” i hierarkin. Dock blir det ju Max 3e backar beroende vem som mer kommer in är känslan. Man delar nog inte gärna på Näkyvä och Rissanen. Ebert och Backström får nog ganska stora roller också sett till säsongen som gick.

Status
    Deltagare

Inte en chans att man plockar Hardegård från Timrå och ser honom som ersättare till Pilö.

Kovacs
    Deltagare

Det kommer 1 back till. Det kan jag nästan lova sett till det jag hör.

Inifrån klubben hör jag att man ser Hardegård som Pilös ersättare. Man kommer troligtvis börja med 7+ Forsmark.

Kom ihåg att NE oftast vill matcha 7 backar varje match. Så att Forsmark går in på första 7 är otänkbart.

JN27
    Deltagare

Jag tror att vår backsida nästa säsong kommer se ut som följande.

Näkyvä-Rissanen
    Backström-Ebert
    Warg-Hardegård
    Forsmark

Precis som Andreas skriver så tror och önskar jag att man lägger mer vikt på forwards till nästa säsong. Vi har tillräckligt bra backsida.

Törs man köra på Forsmark som ”ordinarie” då? Skadekänsligheten på den backsidan är ju enorm känns det som? En till ung utvecklingsbar back hade kunnat vara något..

Möjligen att den ser ut som såhär då istället.

Näkyvä-Rissanen
    Backström-Ebert
    Warg-Ny
    Hardegård

Men att Hardegård ska gå in och sitta av sitt kontrakt likt flertalet unga backar fått göra i Örebro tidigare har jag mycket svårt att se.

pb_90
    Deltagare

Näkyvä-Rissanen
    Backström-Ebert
    Warg-Hardegård
    Forsmark

Precis som Andreas skriver så tror och önskar jag att man lägger mer vikt på forwards till nästa säsong. Vi har tillräckligt bra backsida.

Törs man köra på Forsmark som ”ordinarie” då? Skadekänsligheten på den backsidan är ju enorm känns det som? En till ung utvecklingsbar back hade kunnat vara något..

JN27
    Deltagare

Näkyvä-Rissanen
    Backström-Ebert
    Warg-Hardegård
    Forsmark

pb_90
    Deltagare

Vi hade en störd backsida förra året egentligen eller?

Näkyvä-Rissanen
    Backström-Ebert
    Warg-Hardegård
    Ny

Första två backparen är ju kanon på SHL-nivå fortfarande. Att plocka in två st utvecklingsbara känns rimligt. Synd på Pilö dock ändå.. känns som att han hade en bra chans att få speltid. Men han kommer ju självklart att få en ännu mer framträdande roll i Oskarshamn.

Andreas
    Keymaster

Inte helt säker på att Salo ersätts.

Personligen hade jag nästan hellre tagit en spetsforward istället. Örebro var lite baktungt som det var. Fler och bättre forwards känner jag vore bättre.

method
    Deltagare

Ja, om du har rätt så låter det ju som ett helt OK byte. Salo blir väl nästintill oersättlig…

Status
    Deltagare

Bra ersättare till Jonte. Lär väl inte vara tänkt som Salo’s ersättare.

method
    Deltagare

Poängstark, tvåvägs, tacklare? Har ingen koll alls på Hardegård. Vem skulle han ”ersätta”?

Kovacs
    Deltagare

Hardegård klar. Kommer till Örebro nästa vecka. Starkt namn tycker jag.

method
    Deltagare

Sorry – skulle varit lite tydligare med att jag skämtade. Sen kan jag tycka att det finns utrymme för fler egenskaper än ”speed genom mittzon”. Kolla Everbergs heat map.

Kovacs
    Deltagare

Stoa är ju även center och vi söker ju bara en 3e center just nu är känslan. Där är han nog inte aktuell.

Orlok
    Deltagare

Stoa är ju ledig nu när han fått gå från DIF.

Angående Stoa så var NJ tydlig efter förra säsongen med att han inte har tillräcklig speed genom mittzonen och därför inte passar in i vårt sätt att spela. Så lär inte vara aktuell.

method
    Deltagare

Stoa är ju ledig nu när han fått gå från DIF.

Kovacs
    Deltagare

Okej. Så ingen Brome då. Troligtvis ingen Albin Lundin i och med Timrås uppflyttning.

Vad har NJ och Bentzen då i kikaren månne?

Brome MÅSTE ersättas såklart. Jag vill ju gärna ha en till top-6 forward för dom två första formationerna.

Tycker någonstans att vi måste bli lite spetsigare än ifjol om vi ska kunna hota om guld på riktigt.

Om Kovacs skulle lämna behöver vi alltså 3 nya forwards med spets. Borde kanske kunna släppas något kommande veckan?
    Hör att vi har saker klara men att man vill gå ut med ett tyngre namn först.

Status
    Deltagare

Bromé till Davos då. Blir det att Kovacs också drar utomlands så har man skapliga luckor att fylla nu.

Visar 25 inlägg - 1,526 till 1,550 (av 13,233 totalt)