Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,551 till 1,575 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Frågan är om det går att lösa ett expertkontrakt för honom? I så fall kan vi nog verkligen prata om de summorna.

Man undrar vad för ”home town discount” det kan bli tal om för Örebro ändå?

JN27
    Deltagare

Känns mer som att det kommer röra sig upp mot 300k.

Hans NHL-kontrakt var värt drygt 320 000 kronor/månad. Att komma hem till SHL är förenat med att man får räkna med en lön som är lägre. Men att han ska ligga mellan 250kkr och 300 ser jag inte som orimligt.

Status
    Deltagare

Känns mer som att det kommer röra sig upp mot 300k.

method
    Deltagare

Hur mycket i lön tycker ni det är värt att att kasta på Bromé?

All the money!

Andreas
    Keymaster

+200k utan vidare. Producerar jättebra med poäng, men går att använda i alla spelformer och är verkligen ingen glidare. Han är komplett. Jävla drömspelare rent ut sagt.

Status
    Deltagare

Hur mycket i lön tycker ni det är värt att att kasta på Bromé?

pb_90
    Deltagare

Kom igen nu! Lite silly-rykten tack! 😀

Kovacs
    Deltagare

Jn27 ja! Växjö hade 8 + 14 seniorspelare. Utöver det juniorer. Sen, hur många har Växjö värvat under säsongen utöver det?

Vi har idag 5 + 9 seniorer Ekström inräknad.
    Med låt säga 2+3 in så har vi 7 + 12 + Barklund. Är du med på skillnaden då?
    Vi behöver 2 fler än vad Bentzen säger där enligt mig. Minst!

JN27
    Deltagare

Växjö hade säsongen 2020-21 14 forwards och 8 backar och vann SM-guld utan att direkt glänsa. Jag ser inte att vi ska överbelägga truppen i onödan och återigen hamna i en Lindholm och till viss del Bagenda-situation.

Kovacs
    Deltagare

Andreas. Så kan det ju vara. Att någon/några redan kritat i skymundan.

Med 7 backar och 14 forwards Barklund och Ekström inräknat kommer vi få det extremt svettigt oavsett klass på nyförvärven. Vi måste ta höjd för bredden också om vi ska ta oss minst lika långt som i år.

Som jag tidigare sagt ser jag gärna ett lån på Ekström eller Barklund så att dom får ordentligt med speltid. Typ BIK.

Orlok
    Deltagare

Jämfört starten av förra säsongen så
    UT (9st)
    Lindholm
    Bromé
    Baggen
    Glenn
    Rensfeldt
    Rask
    Salo
    Jonte
    Pilö

Vi har efter det fått A-lagskontakt på:
    IN(2st)
    Filip Barklund
    Elias Ekström

Så för att ha samma storlek på truppen så behövs 7 nya in

Andreas
    Keymaster

Du har rätt Kovacs, om han inte menar att det ska in några till utöver de som de redan skrivit kontrakt med?

Kovacs
    Deltagare

Blir (som vanligt) 😉 orolig när jag på svenskafans läser intervjun med Bentzen om att 5-6 ska in.
    Vi måste ha in fler och jag ber till gudarna att denna intervju gjordes innan man gick ut med Pilö och därav nu adderar 1 till. Annars går vi emot en ännu tunnare trupp än ifjol vilket INTE håller.
    Truppen idag innehåller 5 backar. Här måste 2 in. Sen kan vi ge Forsmark chansen.
    10 forwards Barklund och Ekström inräknat. Kommer inte hålla med 3-4 in. Behöver fylla på med 5 enligt mig för att sedan låta Barklund gå på säsongslångt lån.

Andreas
    Keymaster

Islanders har en väldigt stabil backlinje och ett spel som bygger mycket på en ruggigt stabil defensiv. Varken Aho eller Salo känns direkt som gjutna för det spel som de spelar där. Jag tror både får svårt att slå sig in helt enkelt och om nu Salo ska åka över så känns det väl inte orimligt att Aho går i andra riktningen.

Orlok
    Deltagare

Försökte länka men lyckades inte i förra posten
    Seb Aho News

• Det här svaret redigerades för 4 år, 12 månader sedan av Orlok.
    Orlok
    Deltagare

”Han har varit skadad mycket den här säsongen eller varför har han bara tre reggade matcher?”

Nej platsar bara inte helt enkelt,är ”healthy scratch” i varje match. Gjorde tre matcher i mars, två poäng på dessa men får ändå inte spela efter det. Har inte gjort några matcher i AHL denna säsong sitter bara på läktaren och håvar in 7 mille. Nu kommer dessutom Salo in och konkurrerar som offensiv left-back. Frågan är om inte Islanders gärna skulle bli av med lönen men som sagt så är det ju ingen i SHL som kan betala de pengarna. Ett utköp eller utlåning inklusive en lönesänkning där Islanders kan spara halva kostnaden kanske är möjlig?

pb_90
    Deltagare

Vi får ju inte få hybris bara för att Islanders har varit nöjda med Salo och lånade ut deras anti-favvolirare Ho-Sang gratis till oss under corona-pandemin.. Dom föredrar nog fortfarande att deras spelare är i AHL än SHL.

pb_90
    Deltagare

Både ja och nej. Aho har bra betalt i AHL och är inte intresserad av att bryta det kontraktet utan ska han spela i Örebro är det på lån med bibehållen lön typ.
    Det är vad jag fick höra när jag undersökte lite.

Envägskontrakt som jag har förstått det på $725.000? Det är summor vi inte har en suck att matcha. Ska det finnas någon som helst rimlighet i det så ska Islanders antingen ge upp honom helt, låna ut honom för att spara någon/några miljoner eller så ska dom gemensamt bryta på något sätt så han blir ekonomiskt kompenserad. Men då lär NLA eller KHL locka?. Det låter som ett extreeeeemt långskott för mig i varje fall.. Nog kommer inte Islanders att sponsra oss i princip bara för att Salo har fått en fin utveckling?

Han har varit skadad mycket den här säsongen eller varför har han bara tre reggade matcher?

Andreas
    Keymaster

Både ja och nej. Aho har bra betalt i AHL och är inte intresserad av att bryta det kontraktet utan ska han spela i Örebro är det på lån med bibehållen lön typ.
    Det är vad jag fick höra när jag undersökte lite.

pb_90
    Deltagare

Inte för att vara en glädjedödare.. men är inte ”ryktet” om Aho rätt meningslöst? Att Örebro har hört sig för om Aho säger väl egentligen ingenting om hur nära det är att han kan komma? Skulle man registrera alla spelare som Örebro hör sig för om så skulle det antagligen vara en lååååååång lista med massa drömnamn..

Andreas
    Keymaster

Jo men Sebastian Aho hade ju inte varit fel. 🙂

Kovacs
    Deltagare

Korrekt. Det var NJ som var sportchef då. Tankevurpa av mig. Men ändock så satt han på en okej lön då han var en ”nyckelback” när han förlängde.

Förstår det Andreas.;) bara kom på det nyss:)

Status
    Deltagare

Vad jag hör från klubben så ska 2 in. Tror vi kan räkna med ett ”större” kontrakt på en etablerad och en typ allsvensk utvecklingsbar. Man vill ersätta Salo och Jonte.
    Frågan är vad dom har på kroken. Jonte hade en rätt hög lön efter hans första säsong när han landslagsdebuterade och PG gav han 3 år. Pg strödde ju slantar om sig. Salos lön var inte heller jättelåg innan Islanders signade honom.

PG var väl inte ens kvar när man förlängde med Jonte?

Andreas
    Keymaster

Det kommer. Luften gick ur lite när Örebro spelat klart. Jag behövde nog en liten paus. Nu är ju silly igång och det brukar vara riktigt kul.

Kovacs
    Deltagare

Andreas, en helt annat fråga. Hur slutade poängligatipset?;) Ser att det inte är uppdaterat efter 45 omgångar?

Visar 25 inlägg - 1,551 till 1,575 (av 13,233 totalt)