Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,576 till 1,600 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Kovacs
    Deltagare

Vad jag hör från klubben så ska 2 in. Tror vi kan räkna med ett ”större” kontrakt på en etablerad och en typ allsvensk utvecklingsbar. Man vill ersätta Salo och Jonte.
    Frågan är vad dom har på kroken. Jonte hade en rätt hög lön efter hans första säsong när han landslagsdebuterade och PG gav han 3 år. Pg strödde ju slantar om sig. Salos lön var inte heller jättelåg innan Islanders signade honom.

Andreas
    Keymaster

Förstår Pilö. Han kommer få en helt annan roll i Oskarshamn. Örebro är riktigt tjocka på backsidan och han behöver spela. Tråkigt att tappa honom så klart, men det är rätt beslut.

JontheR
    Deltagare

Låter logiskt att ersätta Pilö med Forsmark, håller med om det. Frågan är väl om Salo och Andersson ersätts av två eller en back.

JN27
    Deltagare

Nej Pilö ut den såg man inte komma. Väcker en del förhoppningar om att vi har bra
    backar på gång in.

Betyder att vi står på fem backar. Det rimliga är väl ändå att vi går in i säsong
    med minst sju backar. Vad tror vi – ska två ordinarie backar till in eller kör vi på en ordinarie och lovande junior?

Ser inget annat än att Forsmark går in som ersättare till Pilö. Väldigt enkel, billig och bra lösning. Då ska det in en riktigt bra back istället för Salo.

JontheR
    Deltagare

Nej Pilö ut den såg man inte komma. Väcker en del förhoppningar om att vi har bra
    backar på gång in.

Betyder att vi står på fem backar. Det rimliga är väl ändå att vi går in i säsong
    med minst sju backar. Vad tror vi – ska två ordinarie backar till in eller kör vi på en ordinarie och lovande junior?

Kovacs
    Deltagare

Pilö ut. Såg man inte riktigt komma va? Hör dock att det är på hans initiativ så lär inte kosta något trots kontrakt.

Status
    Deltagare

Den känns svår. Gjorde ändå 40 pinnar för någon säsong sen.
    Åldersmässigt inte speciellt tilltalande. Helt klart en fråga om hur mycket det påverkar spelarbudgeten.

Andreas
    Keymaster

Hög risk han sitter på läktaren småskadad en tredjedel av säsongen för väldigt hög lön.

Chansa hellre på en ungdom.

Kovacs
    Deltagare

Ser att Per Åslund blivit erbjuden ett 2års kontrakt enligt vf.
    Känner mig tudelad till en sådan värvning om den skulle bli av. Erfaren spelare med poäng i kroppen, absolut. På ett 1 års kontrakt kan jag vara med på noterna men helst inte 2.
    35 år är en relativt hög ålder på en forward. Osäker på vilken roll han ska gå in i isf. Visst. Ersätter han, låt säga, Bagenda så är det ett klart lyft. Dock så gissar jag att lönen är den dubbla (minst).
    Vad känner ni andra?

rodvitaarmen
    Deltagare

Örebro vill ha Albin Lundin. Verkar vara rätt överens om inte Timrå går upp

Hans flickvän är från Örebro, vilket stärker våra aktier rejält.

Andreas
    Keymaster

Burström och Lundberg lämnar Skellefteå. Två riktigt bra backar. Inte ointressant, men ganska dyra också.

pb_90
    Deltagare

Bra ålder, väldigt fint CV senaste två åren även om det har varit dopat av Dahlén kanske. Dessutom testat på SHL-spel tidigare om ändå inte med någon större lycka.

Vad tror vi?

Kovacs
    Deltagare

• Det här svaret redigerades för 5 år sedan av Kovacs.
    Andreas
    Keymaster

Det här var heta namn, tveklöst. Starkt gjort av Örebro

pb_90
    Deltagare

Nu är man väl sjukt partiskt… Men känns inte dessa två rekryteringen ändå på något sätt som en fjäder i hatten? Nymans rykte efter tiden i Djurgården var ju skyhögt, nog lär inte det ha fallerat helt pga en dålig säsong i HV där han knappt kunde vara med pga covid?

Och visst måste Klockare vara ett namn för andra klubbar också?

Jag är grymt nöjd på förhand med dessa rekryteringar. All credd till NJ och Bengtzén som har lyckats ro detta i land.

Andreas
    Keymaster

Stefan & Stefan är klara!

pb_90
    Deltagare

Bra namn. Stefan Klockare och Nyman. Tror dom passar perfekt i NEs stab. Tyder på styrka att kunna lyfta in den typen av ledare i klubben.

Nyman får ta försvar och BP och klockare forwards och pp som han haft senaste 5 säsongerna i Skellefteå.

Jag har en riktigt god magkänsla på dom båda! Klockares rutin är ju helt magisk egentligen. Det har länkats till en artikel på twitter med honom, se nedan. Han känns helt otroligt rutinerad.. Riktigt coolt att vi lyckats norpa honom.

https://hockeynews.se/articles/17043/

Sen med Nyman så har jag lite dålig koll, han har ju fått extremt mycket credd från åren i Djurgården. Och i år så känns det som att han inte fick en sportslig chans med HV eftersom han har haft sjukdomsbesvär. Känns som en mycket bra rekrytering det också?

Bara att hålla tummarna för att de båda passar med NE. Det måste ju ha varit tryggt för honom att ha Christer och Jörgen där.

Andreas
    Keymaster

De väntade att lämna är avtackade. Då är frågan vad mer som händer.

Kovacs kan fortfarande köpas ut, men det är inte billigt, och jag tror inte han vill det.

Status
    Deltagare

Robin Salo är det stora tappet här, och kanske även Rask till viss del. Blir spännande att se vad mam kan ersätta Salo med. Sen måste Bromé eller annan spetsspelare in.

Tror ni Kovacs är klar i och med detta?

Kovacs
    Deltagare

Dom bör ha följt upp det rätt noga. Han kanske varit mer frisk här under senvåren.
    Sen borde läkare vara iblandade etc.i en sådan typ av affär.
    Kompetensmässigt så är det iallafall perfekt enligt mig. Tror vi har SHLs vassaste ledarstab även nästa år.

Blir roligt när det sen börjar droppa in lite namn i truppen också.

Andreas
    Keymaster

Vi får väl förutsätta att Nyman är frisk och kry då igen. Med tanke på hur mycket han varit borta är det lite oroande.

Kovacs
    Deltagare

Bra namn. Stefan Klockare och Nyman. Tror dom passar perfekt i NEs stab. Tyder på styrka att kunna lyfta in den typen av ledare i klubben.

Nyman får ta försvar och BP och klockare forwards och pp som han haft senaste 5 säsongerna i Skellefteå.

Kovacs
    Deltagare

Klockare är klar. Presenteras troligtvis nästa vecka.
    Peter ryktet kommer vi få leva med så fort han är utan kontrakt. Vad jag hör finns inget konkret där ännu.

Jag hör också att affären med Jörgen inte är 100 klar. Han har ju gällande avtal med Örebro och måste köpas ut av Davos.

Kovacs KHL klausul har gått ut. Blir det Ryssland får som köpa loss han = dyr affär.
    Nhl finns kvar men tror inte han sticker i år.

Jag hör att det är ett par spelare klara. Det ska in 6-7 spelare totalt. Man vill ha in ännu mer spets. Så räkna med 2-3 okända utöver det.

Status
    Deltagare

Peter Andersson skrivs det ju om. Han känns absolut 0 procent som en assisterande tränare. Men finns det kanske någon annan befattning i klubben som han skulle kunna kliva in på?

pb_90
    Deltagare

Klockare verkar väl vara den enda som är klar? Gillar den rekryteringen faktiskt, grym erfarenhet och känslan är väl att han kan passa rätt bra med NE?

Visar 25 inlägg - 1,576 till 1,600 (av 13,233 totalt)