Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 2 dagar, 22 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
13/01/2021 kl. 13:08 #17055
pb_90
DeltagareSå säger herr VD i en tidigare intervju.
”– Vi har sagt att om vi inte levererar så kommer vi betala tillbaka. Sedan är det upp till var och en om de vill ha det. Men det är ju så att har du köpt något men inte får det du köpt så behöver du inte betala. Det står till och med i konsumentköplagen, tror jag. Sedan vet jag ju att det köptes biljetter till slutspelsmatchen som inte blev av, så det finns ju många som inte tycker att de behöver ha tillbaka pengar. De vill hjälpa till och rädda föreningen. Men rent juridiskt och rättsligt så har man rätt att få tillbaka pengarna.”
Jo jag vet att det var sagt så. Pengarna är ju dock ”använda” redan då likviditeten är kass i början av säsongen. Så på något sett måste dom ha budgeterat dessa pengar för att lyckas skramla fram dessa igen när folk kräver tillbaka sina pengar.
Så, frågan är ju hur dom har budgeterat. Har dom ”chansat” på att en viss andel kommer att efterskänka pengarna? De har haft andra tankar också på att en efterskänkning skulle leda till rabatt på nästa årskort. Det finns ju massa olika scenarion här där det skulle vara bra för klubben att veta hur de kan budgetera.
Tror ni att dom har budgeterat för att alla pengar ska betalas tillbaka? Det är inte min magkänsla i varje fall.
13/01/2021 kl. 12:10 #17054Status
DeltagareSå säger herr VD i en tidigare intervju.
”– Vi har sagt att om vi inte levererar så kommer vi betala tillbaka. Sedan är det upp till var och en om de vill ha det. Men det är ju så att har du köpt något men inte får det du köpt så behöver du inte betala. Det står till och med i konsumentköplagen, tror jag. Sedan vet jag ju att det köptes biljetter till slutspelsmatchen som inte blev av, så det finns ju många som inte tycker att de behöver ha tillbaka pengar. De vill hjälpa till och rädda föreningen. Men rent juridiskt och rättsligt så har man rätt att få tillbaka pengarna.”
13/01/2021 kl. 10:41 #17046pb_90
DeltagareJag har ingen aning om hur dom har räknat iofs. Ville bara stämma av lite hur folk tänker kring det. Det är ju redan betalda pengar som man hade råd med vid inköpstillfället i varje fall, men har man det inte så gott ställt och kanske förlorat inkomsten pga corona så förstår jag att man måste kräva tillbaka pengarna.
Det rimliga är väl att dom har budgeterat med att en viss andel kräver tillbaka? Jag kan dock inte se hur dom ska trolla fram den likviditeten ifall alla skulle kräva tillbaka pengarna.
Dom borde väl dock snart presentera förslagen för hur allt detta ska hanteras snart så att förutsättningarna för klubben är tydliga?
13/01/2021 kl. 10:27 #17045Status
DeltagareTanken är väl redan att klubben kommer betala tillbaka årskorten? Skulle man tex få spela med publik halva säsongen skulle man få tillbaka halva kostnaden om man ville. Eller har jag missat något?
13/01/2021 kl. 09:13 #17044Andreas
KeymasterDet känns som de först och främst aldrig skulle köpt några abonnemang, men de kan ju också råkat ut för saker man inte kunnat förutse.
Har man haft motgångar under tiden som varit så ska man givetvis se till sitt eget bästa i första hand och kräva pengar tillbaka. Hockey är förströelse mest av allt och är det fråga om så stora pengar och man behöver dem för att klara vardagen ska man givetvis kräva tillbaka dem.
Jag kommer inte kräva tillbaka några pengar, men jag hade öronmärkt dessa pengar från början för det och faller inte med dem. Skulle min värld vändas upp och ner skulle jag nog resonerat annorlunda jag med.
De flesta jag känner kommer inte att begära tillbaka, men jag känner till några som vill ha tillbaka pengarna.
13/01/2021 kl. 08:56 #17042pb_90
DeltagareNi som bor i staden och har köpt ett årsabonnemang innan corona-restriktionerna tog fart ordentligt.
Hur tänker ni göra?
Såg insändaren i NA från ”Lågavlönad” som inte hade råd att skänka pengarna till klubben.
Min take: Har man råd att köpa biljetter från första början och inte kanske blivit av med sitt jobb så lär man väl ha råd att låta biljetterna ”brinna inne”?
Hur tänker ni andra här på forumet angående detta? ÖHK lär ju konka om tillräckligt många kräver tillbaka pengar…
https://www.na.se/artikel/betala-tillbaka-hockeyabonnemanget
12/01/2021 kl. 23:27 #17041JN27
DeltagareLeksand har gått lite för bra här på slutet… vi kommer att få kämpa in i det sista för att klara topp sex!
Vi måste kämpa precis lika mycket som alla andra. Jag är inte orolig över att vi klarar det. Men som du säger, Leksand har varit bra. Men är de så mycket mer än deras förstakedja över tid?
12/01/2021 kl. 22:07 #17040pb_90
DeltagareLeksand har gått lite för bra här på slutet… vi kommer att få kämpa in i det sista för att klara topp sex!
12/01/2021 kl. 20:19 #17039pb_90
DeltagareShane Harper nu med 4p på 6-matcher. Lite trist att inte ha honom i laget ändå.
11/01/2021 kl. 11:55 #17031pb_90
DeltagareTror ni inte Kovacs stannar åtminstone 1 år till iom att hans barn är så pass små? Samtidigt är det nog svårt att tacka nej till KHL-pengarna..
Jag hoppas ju det.. men dom sa i podden att dom aktivt letar? Jag vet inte riktigt hur de ska få ihop livspusslet då såklart men ingen rök utan eld när det är MrMadhawk ju.
Jag trodde precis som du att han var en stabil toppspelare i flera år.
11/01/2021 kl. 11:50 #17030Status
DeltagareTror ni inte Kovacs stannar åtminstone 1 år till iom att hans barn är så pass små? Samtidigt är det nog svårt att tacka nej till KHL-pengarna..
11/01/2021 kl. 11:33 #17029pb_90
DeltagareKovacs eventuellt till KHL nästa säsong enl Sanny & Svensson. Känns väl jäkligt rimligt men sjukt synd.. Han kändes som en toppspelare man eventuellt skulle kunna få behålla över en längre tid.. :/
Han lär väl dock passa perfekt in i KHL-spel?
11/01/2021 kl. 09:03 #17025Andreas
KeymasterSant! Men jag tycker inte att det är jättelätt att peta någon spelare för att trycka in en breddspelare? Det är ju betydligt enklare att peta någon om man har en spetsspelare som ska in.
Ekström är ju den som kommer att ryka från uppställningen då. Är det rimligt att peta honom för att bara bredda laget?
Jag tänker kanske inte breddspelare, mer någon som är uttalat pålitlig tvåvägsspelare än ren offensiv kraft. Någon som förstår spelet, men också spelar ansvarsfullt defensivt.
Tyvärr är väl Ekström den som ryker i så fall och det är ju faktiskt riktigt tråkigt om det skulle bli så.
11/01/2021 kl. 08:53 #17024pb_90
DeltagareSant! Men jag tycker inte att det är jättelätt att peta någon spelare för att trycka in en breddspelare? Det är ju betydligt enklare att peta någon om man har en spetsspelare som ska in.
Ekström är ju den som kommer att ryka från uppställningen då. Är det rimligt att peta honom för att bara bredda laget?
09/01/2021 kl. 21:49 #17020Andreas
KeymasterÖrebros högstanivå är ju inte problemet direkt, det är ju lägstanivån som man behöver åtgärda och då är det kanske inte samma typ av spetsnamn man letar efter som många andra klubbar trånar efter?
09/01/2021 kl. 15:25 #17017pb_90
DeltagareJag tycker det är awesome att NJ och Bengtzen ligger lågt. Spara alla slantar som går att spara! Endast om det dyker upp ett erbjudande som verkligen är för bra för att säga nej till så ska dom satsa lite. Vi vet alla hur jäkla illa det var rent ekonomsikt för bara något år sedan..
08/01/2021 kl. 16:09 #17014Andreas
KeymasterÄr Örebro det enda laget som inte plockat in någon ny spelare under säsongen nu?
Japp, alla andra lag har antingen värvat eller lånat in minst en spelare.
08/01/2021 kl. 07:22 #17012Status
DeltagareÄr Örebro det enda laget som inte plockat in någon ny spelare under säsongen nu?
-
Det här svaret redigerades för 5 år, 8 månader sedan av
Status.
07/01/2021 kl. 09:16 #17007method
DeltagareLjusglimtar i offensiven igår, tyvärr fortsätter nog annangasvinnandet. Det har ju visat sig att vi har förtvivlat svårt för Malmös ”gräva i hörnen”-hockey, särskilt på bortaplan.
Jag är mest nöjd över att Bert ”Number One Bortskyllare” Robertsson fått lämna LHC… 😊
07/01/2021 kl. 08:00 #17004Andreas
KeymasterAbols måste även han vara ett namn som man har kommit överens med om en fortsättning nästa säsong. Han är en toppspelare i SHL idag och han kommer inte bli sämre.
07/01/2021 kl. 07:43 #17003pb_90
DeltagareAbols handledare igår.. lööööjligt bra skott.
02/01/2021 kl. 12:35 #16991pb_90
DeltagareAlltså Växjö… hur kan dom värva järnet säsong efter säsong och även nu under Corona-säsongen när de dessutom är lååååångt ifrån att behöva kvala? Jag förstår inte hur de får alla pengar….
30/12/2020 kl. 21:51 #16985Andreas
KeymasterKul att de unga killarna får chansen och visar framfötterna. Barklund, Öberg och Ekström tycker jag alla var utropstecken i matchen.
Sedan behöver de vända upp och ner på allt vad som heter special teams. Börja om från början och försök med något helt nytt.
28/12/2020 kl. 21:26 #16967Andreas
KeymasterDr Jekyll och Mr Hyde verkligen.
Nog för man såg lite tendenser på dumma utvisningar mot Växjö, men nog trodde man väl att de skulle resa sig från det, inte göra det värre.
Bornas andra 5+20 och Örebro har flest 5:or i ligan. Det är inte bra.
Antalet 2:or är ju annars väldigt få tack och lov, men det spelar inte så stor roll när man har ett boxplay runt 60%.
28/12/2020 kl. 21:17 #16966method
DeltagareBedrövligt. SKE är sådär äckligt tunga i forechecken som de kan vara i sina bästa dagar. 60-procentiga i PP…
-
Det här svaret redigerades för 5 år, 8 månader sedan av
-
FörfattareInlägg