Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,926 till 1,950 (av 13,234 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Bromé och Abols lirar för typ 50k sa ryktet först, sen sa Abris 80k.

Men ÖHK har ju fiskat hos sponsorer för att se om man kan få in pengar för en ersättare. Bara Bromés lön räcker inte långt.

pb_90
    Deltagare

https://hockeysverige.se/2020/12/12/mathias-brome-halverade-lonen-i-orebro

Vi kommer inte att få loss några direkta pengar från Bromé. Han har tagit en superrabatt för att få lira här i Örebro under säsongen. Så sjukt snyggt gjort.. kommer att sakna honom!

Vi är ju i ett läge där vi inte behöver ha någon panik direkt. Jag tycker att NJ kan ha lite is i magen och plocka in någon för super-rea-pris om det går? Stoppa in Eklind där tillsvidare?

Status
    Deltagare

Ska vi gissa på att Stoa gör 3 mål idag då? :}

Skulle vara intressant att veta vad det är för plan man har när vi snart tappar Bromé. Man verkar inte visat något större intresse för Stoa eller Harper. Är det ekonomin eller har man andra alternativ på spelare? Känns som att man hade löst det ekonomiska på ett eller annat sätt om man verkligen ville ha någon av Stoa/Harper.

Nu verkar båda gå till två über-desperata lag istället. Och jag tycker kanske inte det känns lika surt längre.

Andreas
    Keymaster

Eh, Örebro är lite rostiga och har inte flytet idag. Det får HV och Färjestad sota för i helgen!

method
    Deltagare

Surt. Örebro borde varit i ledning med 4-1 efter andra, länge sedan jag såg dem spela med sådan självklarhet. Emil var het idag – boostat självförtroende efter landslagsuttagningen? 🙂

För en gångs skull höll jag med om att målet ska dömas bort, där drar han foten så att Jhonas roterar och det var klart innaför målgården.

carl
    Deltagare

Ja, vi kommer ju alla ihåg hur bra han var i omgång 2 mot Skelleftå borta, klart han ska spela..

method
    Deltagare

Jag ger fan upp snart. Hur många chanser ska Enroth få innan man spelar Arntzen i mer än en match här och där. Enroth gör ingenting för att förtjäna att få spela så mycket som han gör.

”Matchvinnaren”. 😒

Status
    Deltagare

Första ska han väl ta, annars tycker jag inte man kan lasta Enroth för mycket. Däremot är det dags att börja leverera i PP…

carl
    Deltagare

Jag ger fan upp snart. Hur många chanser ska Enroth få innan man spelar Arntzen i mer än en match här och där. Enroth gör ingenting för att förtjäna att få spela så mycket som han gör.

Status
    Deltagare

Såg ni svenskaspels Bomben igår förresten. 6 miljoner i omsättning, 3 lyckliga vinnare som kammade hem 1.6miljoner. Galet!

pb_90
    Deltagare

Skönt med vinst ändå trots allt. Inte lätt att hoppa in direkt efter två veckors uppehåll och lira!

Vi har nu näst bäst poängsnitt av alla lag i hela SHL. Vi har en riktigt bra chans på topp sex i år! Jäkligt trist att Bromé verkar lämna snart dock.. kommer att kosta oss en hel del poäng känns det som..

Gäller att hugga så många poäng som möjligt nu medans han är kvar!

Andreas
    Keymaster

Aningen sömnig historia, men frågan är om Djurgården är så mycket bättre? Jag hoppas i alla fall att Örebro kan spela bättre. Saknade verkligen farten och snabbheten i spelet idag, men det är väl inget annat att vänta efter man inte spelat match på över två veckor.

method
    Deltagare

Ja, LIF har medvind just nu så det kan bli tufft. Svärfar gnuggar händerna…

Svider för övrigt lite att se Stoa i HV-dressen. 😩

JN27
    Deltagare

Då börjar det närma sig match igen. Vad kan man egentligen förvänta sig från Örebro imorgon efter detta enoooorma uppehåll?

Poäng ser jag som bonus i morrn. Laget är helt ur fas och möter ett Leksand som ändå spelat ganska bra på slutet. Vi får helt enkelt se vart de står.

Status
    Deltagare

Då börjar det närma sig match igen. Vad kan man egentligen förvänta sig från Örebro imorgon efter detta enoooorma uppehåll?

pb_90
    Deltagare

Nog för att han har haft fel fortfarande men:

https://sportbloggare.com/dragskott/jack-connolly-har-bestamt-sig

Visst skulle det inte ske några kontraktsförhandlingar nu under corona? Antar att det inte dröjer länge innan förlängningarna haglar in..

pb_90
    Deltagare

Sjukt att Larsson nu slapp all avstängning.. Feta böter såklart men att gå från fem till noll.. Soft för oss hur som helst!

Status
    Deltagare

Oj oj nu är Stoa också ute och fiskar efter ett SHL-kontrakt. Gjorde trots allt 19 baljor… Som med Harper, skulle svida nå jävulst att se honom i någon annan SHL-klubb. HV lär ju ha en skaplig budget med om de tappar Lias.

Gillade verkligen Stoa, och fick verkligen ett bra intryck av honom i intervjuer. Tror en sån spelare skulle betyda väldigt mycket i ett slutspel.

Frågetecknet är väl tempot som var hans svaga sida. Verkar inte varit mycket på is heller.

Elbowing
    Deltagare

Det betyder att jag får leda poängligatipset en liten stund till 😃
    Som en liten tröst, i väntan på att få se vårat lag spela igen😕

• Det här svaret redigerades för 5 år, 5 månader sedan av Elbowing.
    Henric
    Keymaster

Tycker en match är i överkant.

Andreas
    Keymaster

Men 50 tusen i böter kvarstår. Och ärligt talat är det inte just bötessumman som borde svida mest?

Den svider garanterat eftersom han troligen inte plockar ut så mycket lön utan det mesta går till pensionen.

Status
    Deltagare

Men 50 tusen i böter kvarstår. Och ärligt talat är det inte just bötessumman som borde svida mest?

pb_90
    Deltagare

Sjukt märkligt hur det kan bli egentligen…

Larsson blir avstängd på fem matcher och sen kommer corona precis i anslutning till det och vips så blir det max en match..

Det ger ju liiiite plåster på såren egentligen. Kommer bli trist att följa nu.. Vi har jäkligt bra poängsnitt.

Dock.. detta innebär ju att vi kommer att ha Bromé i fyra färre matcher…

JN27
    Deltagare

Får titta på andra matcher och hoppas att rätt lag förlorar. Vi blir dessutom utan Larsson i en match bara vilket känns rättvist såhär i efterhand.

Andreas
    Keymaster

Vad ska man göra nu i två veckor?

Visar 25 inlägg - 1,926 till 1,950 (av 13,234 totalt)