Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,526 till 12,550 (av 13,146 totalt)
  • Författare
    Orebro Center
    Deltagare

Ganska bra period av Örebro och Haga hade satt den om han lyft pucken. Bra disciplin och det märks att Örebro försöker spela lite mer taktiskt. Spelet 5-5 har egentligen fungerat hela tiden. Åtminstone defensivt.

En detalj: Stör mig på att Bobbo åker ned för att plocka upp puck vid egen sarg. Istället för att direkt sätta fart står han där och bara väntar på på närmast pressande Malmöspelare, som naturligtvis snor pucken från honom och Malmö får press=energi=icing från Örebro. Små detaljer som kan betyda så mycket för spelet. Efter det behöll Malmö momentum.

Andreas
    Keymaster

Sanny Lindström

Sanny Lindström har en känsla av att Malmö överpresterat.

Hoppas iaf Örebro spelar äckligt diciplinerat ikväll

Sorry för bilden. Var tvungen att testa ;0)

Malmö ligger på 110% PDO. Det är helt sjukt högt. De har mycket ”tur” just nu.

JN27
    Deltagare

Sanny Lindström har en känsla av att Malmö överpresterat. Hoppas Örebro spelar äckligt diciplinerat ikväll

Är det någon som man ska med en fruktansvärt stor nypa salt så är det Sanny. Men du har nog rätt i att om det spelas diciplinerat, alla är på jobbet och viljan att vinna så tror jag att vi har en god chans. De hävdar ju själva att de inte spelat perfekt så vi får hoppas att vi kan ta reda på de lägena när de spelar bort sig.

Orebro Center
    Deltagare

Sanny Lindström

Sanny Lindström har en känsla av att Malmö överpresterat.

Hoppas iaf Örebro spelar äckligt diciplinerat ikväll

Sorry för bilden. Var tvungen att testa ;0)

Personal Jesus
    Deltagare

Vi litar nog mer på dig än Expressen i den här frågan.

Ta det som en iakttagelse. Jag har absolut ingen info från klubben om jocke.

Personal Jesus
    Deltagare

Tragiskt att det skall gå så långt.

pb_90
    Deltagare

Fyfan.. har ni läst expressen artikel om Rasmus Fyrpihl eller? Helt sinnesjukt uselt av vita Hästens lagläkare… missar att senor gått av så att dom börjar ruttna…
    http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/senorna-ruttnade–anmaler-nu-laglakaren/

JN27
    Deltagare

Ni som skriver att Joakim Andersson är borta hela året, menar ni då 2016 eller hela säsongen?

Förövrigt tror jag han var skadad redan när ÖHK värvade honom? Är tämligen övertygad om att han annars hade hamnat i Frölunda som är den enda elitklubb han representerat i svensk elithockey och från unga år.

Vissa säger att en försäkring träder i kraft efter tre månader från läkarintyg som betalar mellanskillnaden med vad han får från F-kassan och den skyhöga lönen från ÖHK. Någon som vet? Vet någon om han fick en massa pengar när han signade?

Börjar vara för mycket märkliga värvningar sedan Fahlander försvann.

Jag menar året 2016 och i och med att vi bara spelar cirka tre månader in på året är det hög risk att han även missar resten om inget mirakulöst händer.

Vet inte hur försäkringen fungerar, men det verkar rimligt. Sign-on-bonus tar jag för givet. Det har varit ganska standard vid stora värvningar.

De visste om skadan, men trodde den var mycket mildare.

Någon skrev här inne att hans skada satt i knäet. Stod dock i Aftonbladet att det var höft och rygg

Mycket märkligt att/om man ger en skadad spelare sign-on-bonus innan han spelat ett antal matcher och visat sig vara helt frisk. En sådan värvning verkar i så fall vara både desperat och naivt. Inte minst med tanke på att man släppte en publikfavorit och kämpe som Antilla till synes lättvindigt. Håller helt med Lejdan om att ÖHK förlorar flera matcher framför målen både offensivt och defensivt.

Känns som det ligger mycket i det lejdan säger också.. Förra året plockade man in Petruzalek för att han var en meriterad, ledande spelare på pappret men blev en flopp utan dess like. Man youtube-värvar in Hodgman som man såhär i efterhand bara kan skratta åt. Jag ser ju tendenser från förra året i detta men att man kanske håller tillbaka lite på värvningarna för att verka mer professionella men jag tror klubben känner lika mycket desperation som vi supportrar. Jag ser hellre att man plockar in en välscoutad meriterad spelare som man gärna haft koll på under en längre tid och som fortfarande finns tillgänglig, inget jäkla Hodgmanförvärv som förstör säsongen istället.. Kampen framför mål tror jag berodde mer på Kentas strategi än på laget i sig.

Karl
    Deltagare

Ni som skriver att Joakim Andersson är borta hela året, menar ni då 2016 eller hela säsongen?

Förövrigt tror jag han var skadad redan när ÖHK värvade honom? Är tämligen övertygad om att han annars hade hamnat i Frölunda som är den enda elitklubb han representerat i svensk elithockey och från unga år.

Vissa säger att en försäkring träder i kraft efter tre månader från läkarintyg som betalar mellanskillnaden med vad han får från F-kassan och den skyhöga lönen från ÖHK. Någon som vet? Vet någon om han fick en massa pengar när han signade?

Jag menar året 2016 och i och med att vi bara spelar cirka tre månader in på året är det hög risk att han även missar resten om inget mirakulöst händer.

Vet inte hur försäkringen fungerar, men det verkar rimligt. Sign-on-bonus tar jag för givet. Det har varit ganska standard vid stora värvningar.

Någon skrev här inne att hans skada satt i knäet. Stod dock i Aftonbladet att det var höft och rygg

Mycket märkligt att/om man ger en skadad spelare sign-on-bonus innan han spelat ett antal matcher och visat sig vara helt frisk. En sådan värvning verkar i så fall vara både desperat och naivt. Inte minst med tanke på att man släppte en publikfavorit och kämpe som Antilla till synes lättvindigt. Håller helt med Lejdan om att ÖHK förlorar flera matcher framför målen både offensivt och defensivt.

Orebro Center
    Deltagare

Lejdan ser samma tendenser som förra säsongen

Karl
    Deltagare

Tydligt är bra.

Frågan är om Tornberg och Ivarsson kan få det att fungera med ett delat ledarskap. Det känns som ett konstigt upplägg. Jag skulle tro att det blir så att en av dem få gå in som huvudtränare inom snar framtid och att man tar in en ny assisterande tränare som tar över den andres roll.

Jag tror inte alls på detta med delat ledaransvar. Är också tveksam till Tornberg, backspelet har ju bara blivit sämre och sämre sedan han klev in. Ivarsson säger magkänslan nej till. Tycker även att det har blivit för mycket Västerås i Örebro. Kortsiktigt skulle jag vilja ha in Säcken på kontrakt denna säsong, han har en räv bakom varje öra och gjorde det mycket bra med Djurgården. Sist men inte minst behövs det två stabila backar.

Ps. Kenta verkar ha haft en förkärlek för små lirare, jag saknar tyngd och kommer aldrig att glömma hur han behandlade Antilla förra säsongen.

Andreas
    Keymaster

Vi litar nog mer på dig än Expressen i den här frågan.

Personal Jesus
    Deltagare

Absolut. Men just nu tror jag att det är knät.
    Men vi lär nog få information så småningom.

Andreas
    Keymaster

Det var jag som skrev att det kan vara knät som krånglar på Jocke.
    Han haltade rejält när jag såg honom.
    Så vitt jag vet så haltar man inte vid ryggont.

Men det är bara jag som spekulerar (med erfarenhet av både rygg och knäskador).

Kanske inte ryggen, men har man ont i höften kan man gå rätt konstigt.

Andreas
    Keymaster

Tydligt är bra.

Frågan är om Tornberg och Ivarsson kan få det att fungera med ett delat ledarskap. Det känns som ett konstigt upplägg. Jag skulle tro att det blir så att en av dem få gå in som huvudtränare inom snar framtid och att man tar in en ny assisterande tränare som tar över den andres roll.

Personal Jesus
    Deltagare

Det var jag som skrev att det kan vara knät som krånglar på Jocke.
    Han haltade rejält när jag såg honom.
    Så vitt jag vet så haltar man inte vid ryggont.

Men det är bara jag som spekulerar (med erfarenhet av både rygg och knäskador).

Orebro Center
    Deltagare

Är det bara jag som känner osäkerhet om det Thornberg & Ivarsson får fortsätta?
    Tycker de delvis har ansvar i prestationen och de har inte känts mycket mer engagerade i båset de heller. De borde väl kunna tjata till sig en timeout om det skulle behövas?

Har fått intrycket att Kenta varit ganska tydlig mot sina medarbetare att han bestämmer. Han är huvudtränare. Inga utsvävningar, utan lugn och låt han göra sitt.

Det är en ledarstil helt enkelt. Alla gör olika.

Ja, jag ifrågasätter knappast ett tydligt ledarskap, tvärt om. Man kan trots detta tillåta en argumenterande miljö. Har dock inte läst eller hört något som säger att så inte varit fallet.

Kan som parallell ta ÖSK:s förre tränare Per-Ola Ljung. En utmärkt ledargestalt och mycket tydlig men ville ha en hög argumentationsnivå med sin stab

Andreas
    Keymaster

Tycker de delvis har ansvar i prestationen och de har inte känts mycket mer engagerade i båset de heller. De borde väl kunna tjata till sig en timeout om det skulle behövas?

Har fått intrycket att Kenta varit ganska tydlig mot sina medarbetare att han bestämmer. Han är huvudtränare. Inga utsvävningar, utan lugn och låt han göra sitt.

Det är en ledarstil helt enkelt. Alla gör olika.

Orebro Center
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Orebro Center
    Deltagare

Nåväl, vi får väl se. Funkar det bra med dem så har jag inga problem med det. Trots allt har de tydligen inte varit ense med Kenta i alla lägen. Synd bara att inte Kenta istället klev av direkt efter play in i våras. Hade gett klubben mer tid. Gissar att årets inledande prestation påverkat Kenta ytterligare.

Kenta har ändå räddat kvar ÖHK i SHL, tagits oss till slutspel direkt en gång och Play in tredje året. Man får ha respekt för det. Tycker Kenta var väldigt rätt när han kom efter skrikhalsen Ross. Men kanske skrev ÖHK ett lite för långt kontrakt efter det med Kenta med facit i hand, Hade Kentas kontrakt gått ut i våras tror jag det hade varit tveksamt om han fått förlängt. Men heder till Kenta som inte ”Hankar sig kvar” som han själv uttryckte det utan tog tidigt rätt ansvar.

Karl
    Deltagare

Personal Jesus
    Deltagare

Fel

• Det här svaret redigerades för 8 år, 7 månader sedan av Personal Jesus.
    Andreas
    Keymaster

Inför förra säsongen var det ett helt annat ljud när dessa tröjor dök upp på upptaktsträffen. Då var det prat om retro och häftig look. Lustigt hur det svänger från år till år. 😉

Sedan kan jag hålla med om att i klassiska fall som Leksand så blir det väldigt fel. Örebro har ju haft en tröja med ”ÖREBRO” snedställt på bröstet, men färgerna är i och för sig helt fel för den modellen.

Mycket fult finns det i shoppen, det håller jag med om, men jag tycker det är lustigt att reaktionerna på tröjorna kommer nu? Det är ju bra länge sedan dessa tröjor kom ut till försäljning.

pb_90
    Deltagare

Skönt att Marre är på G! Han är ju en av få spetsspelare vi sitter på.

Och att SHL säljer tröjor och prylar med SHL-lagens namn är ju bara jäkligt märkligt.. man fattar ju att dom vill tjäna pengar men varför skulle man köpa en tröja som inte ens är rätt? x)

Visar 25 inlägg - 12,526 till 12,550 (av 13,146 totalt)