Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,230 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 13 timmar sedan av
carl.
-
FörfattareInlägg
-
04/10/2016 kl. 14:16 #1419
JN27
DeltagareJaha. Kenta drar. Vet inte riktigt vad jag känner för det. Vem fyller hans skor nu? Thornberg antar jag. Frågan är om han har gruppen och är redo?
Som det låter så har energin inte funnits hos Kenta under en längre tid. Jag tror ju att detta kom redan innan den snöpliga förlusten i slutspelet i våras. Man ser ju att laget inte förändrats ett dugg sen dess trots förstärkningar och det beror säkert på att de inte fått tillräckligt med pondus från tränarhåll. Har ju inte varit superotydligt när man sett sekvenser av Kenta i båset.
Skall även tillägga här att trycket utifrån har blivit betydligt hårdare. Örebro har inte mött någon riktig motgång under etableringstiden (Bortsett första året) när det blåser motvind så behöver även den mest ödmjuka agera. Trycket utifrån är nog en STOR bidragande faktor.
04/10/2016 kl. 14:15 #1418Henric
KeymasterVem som än tar över hoppas jag att det är en person som kan få gruppen att jobba stenhårt mot målet. Kenta verkar ha haft svårt att motivera laget precis som du nämner JN27.
04/10/2016 kl. 14:10 #1416JN27
DeltagareJaha. Kenta drar. Vet inte riktigt vad jag känner för det. Vem fyller hans skor nu? Thornberg antar jag. Frågan är om han har gruppen och är redo?
Som det låter så har energin inte funnits hos Kenta under en längre tid. Jag tror ju att detta kom redan innan den snöpliga förlusten i slutspelet i våras. Man ser ju att laget inte förändrats ett dugg sen dess trots förstärkningar och det beror säkert på att de inte fått tillräckligt med pondus från tränarhåll. Har ju inte varit superotydligt när man sett sekvenser av Kenta i båset.
04/10/2016 kl. 14:06 #1415Henric
KeymasterJaha. Kenta drar. Vet inte riktigt vad jag känner för det. Vem fyller hans skor nu? Thornberg antar jag. Frågan är om han har gruppen och är redo?
04/10/2016 kl. 14:04 #1414Henric
KeymasterFranzén ska spela i A-truppen anser jag.
04/10/2016 kl. 14:03 #1413JN27
DeltagareOj, vilken bomb som man absolut inte trodde skulle komma och inte såhär nära inpå.
Kenta avgår!04/10/2016 kl. 12:43 #1410JN27
DeltagareLyssnade på dagens avsnitt av Puckat med Mike Helber och och Björn Oldeen från Cmore. Intressant diskussion med Björklövens sparkade tränare Tommy Jonsson som dom flesta känner igen från Brynäs. Björklöven verkar ha en liknande situation som Örebro. Skillnaden där är att ledningen verkar agera.
Örebro ser dom dessutom som ett lag med det närmaste krisstämpel. Man går ut med en målsättning om top 6 men har skrapat ihop 2 poäng på 4 matcher vilket egentligen sätter stämpeln för vart vi kommer hamna i år dvs vi kommer få det väldigt svårt framöver.Kenta bör se över sin egen situation. Jag är även jäkligt nyfiken på hur PG ser på läget, han har ju enormt stort förtroende för Kenta (bara för att de är homeboys) men han kanske måste agera när det kommer påverka hans egen status om inget händer.
04/10/2016 kl. 10:11 #1409Andreas
KeymasterEfter att ha lyssnat på podden med Phil Horsky, som för övrigt var mycket intressant, vad tror ni om att få se honom som Kentas efterträdare efter denna säsong?
Med rätt stöd kanske (några rutinerade herrar som ass). Men kanske borde han börja som assisterande?
Moras tränare tycker jag känns spännande men han signade väl nytt förra säsongen med Mora. Vet ej på hur lång tid dock.
En del har jag sett lyfter Johan Tornberg men jag tycker det känns tveksamt då han har en del i dagens prestation. Vet inte om vare sig backspel eller försvarsspel utvecklats under honom
Den intressantaste tränaren från AS tycker jag är Västerviks. Trots mediokert spelarmaterial och i en klubb med dålig ekonomi har han gjort det ruggigt bra både förra och denna säsong så här långt. Vet att han även är mycket populär i spelartruppen där.
Men helst vill jag ha Roger Melin, hans kontrakt med AIK går väl ut efter denna säsong? Blir det inte SHL för dem vill han nog röra på sig.
Melin har en väldigt bred roll i AIK. Inte riktigt bara tränare. Om jag inte missminner mig var det precis vad han ville ha och tanken att han lämnar AIK känns lite främmande för mig just nu.
03/10/2016 kl. 23:00 #1408Karl
DeltagareEfter att ha lyssnat på podden med Phil Horsky, som för övrigt var mycket intressant, vad tror ni om att få se honom som Kentas efterträdare efter denna säsong?
Med rätt stöd kanske (några rutinerade herrar som ass). Men kanske borde han börja som assisterande?
Moras tränare tycker jag känns spännande men han signade väl nytt förra säsongen med Mora. Vet ej på hur lång tid dock.
En del har jag sett lyfter Johan Tornberg men jag tycker det känns tveksamt då han har en del i dagens prestation. Vet inte om vare sig backspel eller försvarsspel utvecklats under honom
Den intressantaste tränaren från AS tycker jag är Västerviks. Trots mediokert spelarmaterial och i en klubb med dålig ekonomi har han gjort det ruggigt bra både förra och denna säsong så här långt. Vet att han även är mycket populär i spelartruppen där.
Men helst vill jag ha Roger Melin, hans kontrakt med AIK går väl ut efter denna säsong? Blir det inte SHL för dem vill han nog röra på sig.
03/10/2016 kl. 20:59 #1407Andreas
KeymasterGanska intressant att se den här matchen i repris. Borde kanske skrivit att det var en tidigare match i ett föregående inlägg 😛
03/10/2016 kl. 20:52 #1406Andreas
KeymasterBackström fick en rejäl smäll tredje, men spelar vidare. Verkar få en del förtroende.
Franzén hade en riktigt fräck offensiv tekning som skapade oreda för Björklöven.
03/10/2016 kl. 20:08 #1405Andreas
KeymasterFranzén hade två lägen i första halvlek att kvittera, men fick inte in pucken. Det var inte helt enkla lägen.
De intervjuade honom i pausen och frågade honom om situationen där han blev värvad till Örebro, men sedan utlånad. Hans svar var väldigt diplomatiskt att nu var det bara att spela och försöka utvecklas här istället.
03/10/2016 kl. 20:06 #1404Andreas
KeymasterEfter att ha lyssnat på podden med Phil Horsky, som för övrigt var mycket intressant, vad tror ni om att få se honom som Kentas efterträdare efter denna säsong?
Jag var också ganska intresserad av Colliton tidigare, men han har tydligen en väldigt osvensk ledarstil och har tappat spelarna på grund av det.
03/10/2016 kl. 18:56 #1403pb_90
DeltagareJa jäklar vilket driv Phil verkar ha! Han verkar ju som person vara jäkligt inspirerande! 🙂 Och J20 har ju onekligen börjat väldigt bra med poäng i alla matcher!
03/10/2016 kl. 18:48 #1402Orebro Center
DeltagareEfter att ha lyssnat på podden med Phil Horsky, som för övrigt var mycket intressant, vad tror ni om att få se honom som Kentas efterträdare efter denna säsong?
03/10/2016 kl. 17:31 #1399Andreas
Tack! Jag hade ett inlägg att skriva igår, men hade helt glömt bort det när jag kom hem. Nu vet jag vad det var 🙂
Om Horsky så kan han vara ett framtidsnamn, men det är ett väldigt stort steg att ta från J20 till SHL.
03/10/2016 kl. 16:45 #1397Pennybridge HK
03/10/2016 kl. 12:22 #1395pb_90
DeltagareJo det är ju faktiskt sant.. Jag kanske oroar mig i onödan.. men även om vi har producerat mål så skjuter vi ju fortfarande på tok för lite skott! Och klart att boxplay inte kan vara så här värdelöst över tid.. Jävligt surt att allt skiter sig i början bara.. Kunde ju ha blivit en kanonstart med tre poäng både mot FBK och Rögle med lie flyt :/
Och självklart blir det enorm skillnad med Marre in! Då får vi i varje fall en kedja som kan producera lite. Sen måste jag erkänna att Siim Liivik har vart en något positiv överraskning! Han gör sig faktiskt riktigt bra framför mål i PP bl.a.! Och två mål på fyra matcher.
03/10/2016 kl. 11:00 #1394JN27
DeltagareMatthias Karlsson verkar leverera för Karlskrona också.. Vilka lag ska vi ha bakom oss i år egentligen? Redan 13(!) poäng bakom Malmö och sju bakom Karlskrona.. och vi har redan torskat mot Rögle och Färjestad. Fan trist att man har tappat allt hopp efter fyra omgångar xD
Man ska inte glömma att vi faktiskt producerar bra framåt. Spelade golf med en lirare igår som tydligen har god insyn i Örebro Hockey och som tongångarna lyder så tror jag stora förändringar sker bara Martin kommer tillbaka. När vårt boxplay fungerar så kommer vi vara livsfarliga. Ikke att förglömma så har vi gjort bra matcher men tappat det helt med en man mindre. I 5v5 så släpper vi inte till mycket bakåt.
03/10/2016 kl. 10:56 #1393pb_90
DeltagareMatthias Karlsson verkar leverera för Karlskrona också.. Vilka lag ska vi ha bakom oss i år egentligen? Redan 13(!) poäng bakom Malmö och sju bakom Karlskrona.. och vi har redan torskat mot Rögle och Färjestad. Fan trist att man har tappat allt hopp efter fyra omgångar xD
02/10/2016 kl. 11:23 #1391pb_90
DeltagareSkönt och viktigt att som lyckades vända igår.. Hoppas att dom får lite självförtroende nu!
Känns som att vi skulle behöva få in någon orädd transatlant som störtar på mål så fort han får chansen. Skulle vara härligt ifall dom skulle kunna rycka någon efter träningsmatcherna i NHL är slut och någon blivit nedskickad till AHL. Verkar som att det har varit en del lyckade transatlant-värvningar i år faktiskt.. Dock så verkar dom ju vara riktigt dåliga på att värva så! 😀
Sen skulle ju någon bra tvåvägsback inte vara helt fel även om vi är hyfsat stabila 5 mot 5.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 7 månader sedan av
pb_90.
01/10/2016 kl. 23:00 #1386Personal Jesus
DeltagareOhhh vad härligt att läsa allsvenska tabellen med gurkorna i botten.
01/10/2016 kl. 20:54 #1385Orebro Center
DeltagareVi vann alltså matchen tlll slut?
Puuuuuuuuuuuuuuuuh…Fy faan….Mina nerver mår inte bra av de här matcherna. Särskilt inte med två raka BP och sedan deras rungande ramträffar. Men vi slog jumbon i förlängningen och dessutom spöket Leksand. Man måste vara nöjd med det idagsläget
01/10/2016 kl. 20:54 #1384Personal Jesus
DeltagareYes!!!
01/10/2016 kl. 20:52 #1383Andreas
KeymasterVi vann alltså matchen tlll slut?
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 7 månader sedan av
-
FörfattareInlägg