Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,264 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 20 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
04/10/2016 kl. 19:18 #1430
D.O
DeltagareKollar på Mif-LIF.. Det gör ont att veta att vi Kryssade mot dom :/
04/10/2016 kl. 17:49 #1428JN27
DeltagareJag har längtat efter detta då jag tror det behövs. Jag vill dock inte ropa hej innan ersättaren är här. Hoppas innerligt att sportgruppen är konsekvent nu och tar någon som verkligen verkligen behövs så att vi kan ta ett steg till.. Det behövs en Sam Hallam, Roger Rönnberg-typ som verkligen vet vad som krävs och dessvärre är dom ju upptagna vid det här laget. I den bästa av världar så kan inte Peter A hålla sig och säger upp sig från Danmark och kommer hem till Närke igen haha!
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 11 månader sedan av
JN27.
04/10/2016 kl. 17:45 #1427D.O
DeltagareKänns riktigt bra att Kenta lämnar, hur tråkigt det än låter. Tack för allt Kenta *hatten av *
04/10/2016 kl. 14:49 #1425Andreas
KeymasterRönnqvist har fullt upp med
Leos Lekland.sina företag. Leos har de sålt vidare.04/10/2016 kl. 14:43 #1424Pennybridge HK
DeltagareÄven om Gejhammar hävdar att de senaste resultaten inte spelat in, så vill jag hävda det motsatta. Det är ju uppenbart att ett lag inte byter ut huvudtränaren fyra matcher in i en säsong. Om man planerar att byta, så gör man det sannolikt innan säsongsstart. Personligen tror jag att trycket utifrån blivit för stort. Olyckligt att vi återigen står utan huvudtränare, även om jag personligen tror att med rätt man på rätt plats, så kommer laget att lyfta.
Horskys engagemang kan nog vara en injektion i ledarstaben, frågan är bara om hans relativt korta erfarenhet (sju år?) räcker till för att axla en huvudtränarroll? Dessutom så vore det synd att rycka honom från J20, nu när de fått en sån bra start.
-
Pennybridge HK.
04/10/2016 kl. 14:42 #1423pb_90
DeltagareHoppla! Intressant med nytt på tränarfronten..
Tornberg headcoach och Horsky assisterande?
Annars lediga tränare på marknaden är väl framför allt Jonas Rönnqvist. Han och Bulan ska väl ha liknande ledarskap och jag gillar ju verkligen Bulan så.. Det skulle vara najs!
04/10/2016 kl. 14:27 #1422Andreas
KeymasterVad finns det för tränare lediga idag? Jag antar att någon från utanför Sverige som inte är så bekant med svensk hockey är uteslutet.
När Vita Hästen letade nya namn blev det en ny kille från division 1 som fick ta klivet upp.
Phil Horsky tar över, poddavsnittet släpptes igår, Kenta avgår idag. Han är positiv att ta steget vidare. Det är ju så uppenbart!
Det vore en fet skräll, men samtidigt lite kul. Han skulle coacha spelare yngre än han själv.
04/10/2016 kl. 14:23 #1421JN27
DeltagareVad finns det för tränare lediga idag? Jag antar att någon från utanför Sverige som inte är så bekant med svensk hockey är uteslutet.
När Vita Hästen letade nya namn blev det en ny kille från division 1 som fick ta klivet upp.
Phil Horsky tar över, poddavsnittet släpptes igår, Kenta avgår idag. Han är positiv att ta steget vidare. Det är ju så uppenbart!
04/10/2016 kl. 14:22 #1420Andreas
KeymasterVad finns det för tränare lediga idag? Jag antar att någon från utanför Sverige som inte är så bekant med svensk hockey är uteslutet.
04/10/2016 kl. 14:16 #1419JN27
DeltagareJaha. Kenta drar. Vet inte riktigt vad jag känner för det. Vem fyller hans skor nu? Thornberg antar jag. Frågan är om han har gruppen och är redo?
Som det låter så har energin inte funnits hos Kenta under en längre tid. Jag tror ju att detta kom redan innan den snöpliga förlusten i slutspelet i våras. Man ser ju att laget inte förändrats ett dugg sen dess trots förstärkningar och det beror säkert på att de inte fått tillräckligt med pondus från tränarhåll. Har ju inte varit superotydligt när man sett sekvenser av Kenta i båset.
Skall även tillägga här att trycket utifrån har blivit betydligt hårdare. Örebro har inte mött någon riktig motgång under etableringstiden (Bortsett första året) när det blåser motvind så behöver även den mest ödmjuka agera. Trycket utifrån är nog en STOR bidragande faktor.
04/10/2016 kl. 14:15 #1418Henric
KeymasterVem som än tar över hoppas jag att det är en person som kan få gruppen att jobba stenhårt mot målet. Kenta verkar ha haft svårt att motivera laget precis som du nämner JN27.
04/10/2016 kl. 14:10 #1416JN27
DeltagareJaha. Kenta drar. Vet inte riktigt vad jag känner för det. Vem fyller hans skor nu? Thornberg antar jag. Frågan är om han har gruppen och är redo?
Som det låter så har energin inte funnits hos Kenta under en längre tid. Jag tror ju att detta kom redan innan den snöpliga förlusten i slutspelet i våras. Man ser ju att laget inte förändrats ett dugg sen dess trots förstärkningar och det beror säkert på att de inte fått tillräckligt med pondus från tränarhåll. Har ju inte varit superotydligt när man sett sekvenser av Kenta i båset.
04/10/2016 kl. 14:06 #1415Henric
KeymasterJaha. Kenta drar. Vet inte riktigt vad jag känner för det. Vem fyller hans skor nu? Thornberg antar jag. Frågan är om han har gruppen och är redo?
04/10/2016 kl. 14:04 #1414Henric
KeymasterFranzén ska spela i A-truppen anser jag.
04/10/2016 kl. 14:03 #1413JN27
DeltagareOj, vilken bomb som man absolut inte trodde skulle komma och inte såhär nära inpå.
Kenta avgår!04/10/2016 kl. 12:43 #1410JN27
DeltagareLyssnade på dagens avsnitt av Puckat med Mike Helber och och Björn Oldeen från Cmore. Intressant diskussion med Björklövens sparkade tränare Tommy Jonsson som dom flesta känner igen från Brynäs. Björklöven verkar ha en liknande situation som Örebro. Skillnaden där är att ledningen verkar agera.
Örebro ser dom dessutom som ett lag med det närmaste krisstämpel. Man går ut med en målsättning om top 6 men har skrapat ihop 2 poäng på 4 matcher vilket egentligen sätter stämpeln för vart vi kommer hamna i år dvs vi kommer få det väldigt svårt framöver.Kenta bör se över sin egen situation. Jag är även jäkligt nyfiken på hur PG ser på läget, han har ju enormt stort förtroende för Kenta (bara för att de är homeboys) men han kanske måste agera när det kommer påverka hans egen status om inget händer.
04/10/2016 kl. 10:11 #1409Andreas
KeymasterEfter att ha lyssnat på podden med Phil Horsky, som för övrigt var mycket intressant, vad tror ni om att få se honom som Kentas efterträdare efter denna säsong?
Med rätt stöd kanske (några rutinerade herrar som ass). Men kanske borde han börja som assisterande?
Moras tränare tycker jag känns spännande men han signade väl nytt förra säsongen med Mora. Vet ej på hur lång tid dock.
En del har jag sett lyfter Johan Tornberg men jag tycker det känns tveksamt då han har en del i dagens prestation. Vet inte om vare sig backspel eller försvarsspel utvecklats under honom
Den intressantaste tränaren från AS tycker jag är Västerviks. Trots mediokert spelarmaterial och i en klubb med dålig ekonomi har han gjort det ruggigt bra både förra och denna säsong så här långt. Vet att han även är mycket populär i spelartruppen där.
Men helst vill jag ha Roger Melin, hans kontrakt med AIK går väl ut efter denna säsong? Blir det inte SHL för dem vill han nog röra på sig.
Melin har en väldigt bred roll i AIK. Inte riktigt bara tränare. Om jag inte missminner mig var det precis vad han ville ha och tanken att han lämnar AIK känns lite främmande för mig just nu.
03/10/2016 kl. 23:00 #1408Karl
DeltagareEfter att ha lyssnat på podden med Phil Horsky, som för övrigt var mycket intressant, vad tror ni om att få se honom som Kentas efterträdare efter denna säsong?
Med rätt stöd kanske (några rutinerade herrar som ass). Men kanske borde han börja som assisterande?
Moras tränare tycker jag känns spännande men han signade väl nytt förra säsongen med Mora. Vet ej på hur lång tid dock.
En del har jag sett lyfter Johan Tornberg men jag tycker det känns tveksamt då han har en del i dagens prestation. Vet inte om vare sig backspel eller försvarsspel utvecklats under honom
Den intressantaste tränaren från AS tycker jag är Västerviks. Trots mediokert spelarmaterial och i en klubb med dålig ekonomi har han gjort det ruggigt bra både förra och denna säsong så här långt. Vet att han även är mycket populär i spelartruppen där.
Men helst vill jag ha Roger Melin, hans kontrakt med AIK går väl ut efter denna säsong? Blir det inte SHL för dem vill han nog röra på sig.
03/10/2016 kl. 20:59 #1407Andreas
KeymasterGanska intressant att se den här matchen i repris. Borde kanske skrivit att det var en tidigare match i ett föregående inlägg 😛
03/10/2016 kl. 20:52 #1406Andreas
KeymasterBackström fick en rejäl smäll tredje, men spelar vidare. Verkar få en del förtroende.
Franzén hade en riktigt fräck offensiv tekning som skapade oreda för Björklöven.
03/10/2016 kl. 20:08 #1405Andreas
KeymasterFranzén hade två lägen i första halvlek att kvittera, men fick inte in pucken. Det var inte helt enkla lägen.
De intervjuade honom i pausen och frågade honom om situationen där han blev värvad till Örebro, men sedan utlånad. Hans svar var väldigt diplomatiskt att nu var det bara att spela och försöka utvecklas här istället.
03/10/2016 kl. 20:06 #1404Andreas
KeymasterEfter att ha lyssnat på podden med Phil Horsky, som för övrigt var mycket intressant, vad tror ni om att få se honom som Kentas efterträdare efter denna säsong?
Jag var också ganska intresserad av Colliton tidigare, men han har tydligen en väldigt osvensk ledarstil och har tappat spelarna på grund av det.
03/10/2016 kl. 18:56 #1403pb_90
DeltagareJa jäklar vilket driv Phil verkar ha! Han verkar ju som person vara jäkligt inspirerande! 🙂 Och J20 har ju onekligen börjat väldigt bra med poäng i alla matcher!
03/10/2016 kl. 18:48 #1402Orebro Center
DeltagareEfter att ha lyssnat på podden med Phil Horsky, som för övrigt var mycket intressant, vad tror ni om att få se honom som Kentas efterträdare efter denna säsong?
03/10/2016 kl. 17:31 #1399Andreas
Tack! Jag hade ett inlägg att skriva igår, men hade helt glömt bort det när jag kom hem. Nu vet jag vad det var 🙂
Om Horsky så kan han vara ett framtidsnamn, men det är ett väldigt stort steg att ta från J20 till SHL.
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.