Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,701 till 12,725 (av 13,231 totalt)
  • Författare
    Orebro Center
    Deltagare

Jag förstår verkligen inte paniken.
    Vi har förlorat hela tre matcher, det har varit tre jämna matcher.
    Låt laget spela ihop sig, få stabilitet så kommer vi att klättra uppåt.

Ikväll kommer första vinsten!

Torsk ikväll och jag hävdar att det är kris. Risken är att gapet upp kommer bli större och större. Och det börjar ju som vanligt. ”Leksand har hittills aldrig tagit ledningen”. Nu har de det. Örebro står ju på andra sidan.

En back och en center in. Helst ny tränare också. Pontus misstag på sportsidan fortsätter kosta klubben stora summor.

D.O
    Deltagare

Vi är så dåliga i BoxPlay. SE TILL ATT INTE TA UTVISNINGAR!

D.O
    Deltagare

Heinrich var riktigt bra tycker jag mot Brynäs. Lugn & trygg med pucken 🙂

Henric
    Keymaster

KHK vinner fan SM-guld i år. 🙂

Panegyrik
    Deltagare

Vad är det egentligen för status på Martin Johansson? Närmar han sig spel, eller blir han borta länge tror ni? I senare fall måste han ersättas och det kommer inte bli gratis.

Gurra
    Deltagare

Är inte orolig över de tre förlusterna, det man förundras över är den totala saknaden av en pådrivare, när det gick tungt förra säsongen så var det Löwdhal som även när laget gick dåligt så var han inne och slängde sig framför motståndarnas skott, han visade vägen hur det skulle göras, trodde inte för tre-fyra år sedan att Löwdhal skulle saknas, men satan vilken ledare han var!
    Nu är det dags att Ekbom gör sig förtjänt av C, han skall gå i frontlinjen och visa vägen, annars kan man ge C till någon som verkligen ger allt i varje moment på isen!

Fast ge allt innebär att alltid försöka täcka skott, att ta och ge smällar vid sargen samt att elda på medspelarna i varje byte, detta tycker jag inte att Ekbom gör..

pb_90
    Deltagare

Fast Ekbom är väl typ den enda som alltid ger allt? :/ Men det finns sjukt många som inte kämpar ett skit, typ Libor Hudacek.. undrar ibland om han ens är svett efter matcherna 🙁

Gurra
    Deltagare

Är inte orolig över de tre förlusterna, det man förundras över är den totala saknaden av en pådrivare, när det gick tungt förra säsongen så var det Löwdhal som även när laget gick dåligt så var han inne och slängde sig framför motståndarnas skott, han visade vägen hur det skulle göras, trodde inte för tre-fyra år sedan att Löwdhal skulle saknas, men satan vilken ledare han var!
    Nu är det dags att Ekbom gör sig förtjänt av C, han skall gå i frontlinjen och visa vägen, annars kan man ge C till någon som verkligen ger allt i varje moment på isen!

Henric
    Keymaster

Funkar sådär så jag får väl prova annat ikväll…

Henric
    Keymaster

Här sitter jag och testar helt ogenerat.

Personal Jesus
    Deltagare

Jag förstår verkligen inte paniken.
    Vi har förlorat hela tre matcher, det har varit tre jämna matcher.
    Låt laget spela ihop sig, få stabilitet så kommer vi att klättra uppåt.

Ikväll kommer första vinsten!

Henric
    Keymaster

Nu ska det gå att skicka PM. Och vi kan bara inte förlora mot LIF. Finns inte på kartan.

Orebro Center
    Deltagare

Så blir det som sist det begav sig då Leksand förlorat allt till de stötte på Örebro? EFter ikväll kan Örebro ligga toksist

Henric
    Keymaster

Andreas…går det att skicka pm på någotvis?

Tyvärr. Men skicka via kontaktmailen (tipsa@bunkersnack.se) om det är någon av oss du vill ha tag på. Är det annan användare du är ute efter är det svårare tyvärr.

Ska vi testa denna efter matchen?
    https://wordpress.org/plugins/bbp-messages/

Tror prio borde vara först att få ordning på befintliga saker.

* När man kommer in och klickar på länken som visar när det senaste inlägget skrevs hamnar man istället på det äldsta

*Efter man postat ett inlägg hamnar man också på det äldsta som gör att man måste klicka sig tillbaka

Ja, vi håller på att kolla på dessa grejer. Ställer till det lite då vi använder forumet lite ”bakvänt” just nu för att emulera SFs funktionalitet. Utvecklaren i mig gråter, men jag får köpa att det är så ni användare vill ha det, så vi ska försöka fixa till det så det funkar. 🙂

Orebro Center
    Deltagare

Örebro har ju faktiskt bara släppt in fyra mål i 5-5 men å andra sidan skapar man minst i SHL enligt stats som en kompis sa på jobbet (Har dock ej kollat om det stämmer)

Jag vet att många pratar om backar men personligen saknar jag mer en ledande center jämte Wandell.

Övrigt så tycks det gå bra för Oscar Fröberg Kul!

JN27
    Deltagare

Ekbom säger till NA:

”Nej. Vi hade ett bra snack inom laget nu efter matchen, och vi är överens om att vi spelat bra. Det har inte varit utspelade i någon match. Den som säger det kan inte hockey. I fem mot fem-spelet tycker jag att vi varit bättre laget i fem av nio perioder hittills.”

Om det är något man verkligen tycker och inte bara säger till media så tycker jag det är oroväckande.

Deras eftersnack efter hockeyn handlade enbart om att det kommer kastas om i linorna vilket man direkt fattar när man ser vad som hände. Att Kenta återigen kör med en spetslina, en snabb lina som ska trötta ut motståndarlaget och en tung lina är så jäkla uppenbart för en motståndartränare att läsa av. Börja träna på rätt saker så kanske man inte behöver Citerat: ”byta kompisar”

Yongma112
    Deltagare

Ekbom säger till NA:

”Nej. Vi hade ett bra snack inom laget nu efter matchen, och vi är överens om att vi spelat bra. Det har inte varit utspelade i någon match. Den som säger det kan inte hockey. I fem mot fem-spelet tycker jag att vi varit bättre laget i fem av nio perioder hittills.”

Om det är något man verkligen tycker och inte bara säger till media så tycker jag det är oroväckande.

pb_90
    Deltagare

Är inte vårt boxplayspel helt omlagt från tidigare år? Jagar inte våra forwards puck på tok för länge? Såg Wiklander jaga en back hela vägen ner i eget sarghörn varpå han blir överspelad och en lirare på blålinjen får sjuka ytor.. Jag köper att man ska stressa spelare i BP men man måste väl fan ha någon känsla för när man kan göra det??? INGET annat lag som Örebro har spelat med har lirat BP på samma sätt iaf.. utan mer ställt upp och huggit när det funnits chans..

JN27
    Deltagare

Kenta är ingen matchtränare. Det borde alla fattat vid det här laget. Han kör sin strategi och sin gameplan och spricker den då är det inget man kan göra.. Han fattar inga beslut i efterhand, vilket gjort att han heller inte tar Time Out. Jag tror helt seriöst att styrelsen hoppades på att Thornberg och Ivarsson skulle gå in och rycka lite i spelarnas öron när det behövdes men icke. Kenta har gjort klart för dessa herrar att det är han som fattar besluten. Enda vi kan hoppas på är att PG inser allvaret och letar efter en ersättare eller så får vi leva med det här resten av säsongen.

Koho
    Deltagare

Örebro kommer aldrig att sparka Kenta, vem skall PG då luta sig emot med sina urusla hockeykunskaper. Man har inte råd att sparka Kenta, då sviterna efter Hodgsman, Petruzalek och nu Joakim Andersson har och är så kostsamma. Vi får leva med Kenta tills vi i kvalserien åker ner till allsvenska. Då flyttar Kenta med sina tennisrack till Stockholm och lämnar Örebro Hockey åt sitt öde. PG kommer med underbara förklaringar och undanflykter där han inte haft något ansvar för spelarvärvningar och det dröjer 15-20 år tills vi kanske är tillbaka i SHL.

D.O
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Jag tycker vi föll mot ett bättre lag. Med betoning på lag verkligen. Brynäs har dessutom medvind och får pucken med sig ur trånga situationer, medan Örebro verkar ha någon form av sidvind som ibland ger dem en skjuts, men ibland bara ställer till det.

Det är så mycket upp och ner i spelet att man vet inte vad man ska tro riktigt. Boxplayspelet har fällt laget helt i två matcher nu. Eriksson gjorde ingen direkt skillnad där.

pb_90
    Deltagare

Ja Kenta står nog mer och funderar på tennis än på själva matchen…
    Eller så känner han hur hopplöst det är med det på pappret otroligt svaga lag som står på banan. Nej klara av detta år och försök hålla kvar publiken.. sen utrensning deluxe..

Dessutom sökes det förutom tränare och sportchef, ett par forwards och ett gäng backar

Orebro Center
    Deltagare

Sökes: ny tränare som är sugen på att vinna matcher. Han bör även kunna ta en TimeOut före ett baklängesmål.

Och kunna utveckla laget år för år. Dessutom sökes en sportchef.

Blir bara irriterad just nu när jag ser Kenta stå i båset och klia sig på flinten. Han kontrakt skrevs definitivt ett år för långt

JN27
    Deltagare

Sökes: ny tränare som är sugen på att vinna matcher. Han bör även kunna ta en TimeOut före ett baklängesmål.

Visar 25 inlägg - 12,701 till 12,725 (av 13,231 totalt)