Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

Visar 25 inlägg - 12,701 till 12,725 (av 13,265 totalt)
  • Författare
    Pennybridge HK
    Deltagare

Efter att ha lyssnat på podden med Phil Horsky, som för övrigt var mycket intressant, vad tror ni om att få se honom som Kentas efterträdare efter denna säsong?

pb_90
    Deltagare

Jo det är ju faktiskt sant.. Jag kanske oroar mig i onödan.. men även om vi har producerat mål så skjuter vi ju fortfarande på tok för lite skott! Och klart att boxplay inte kan vara så här värdelöst över tid.. Jävligt surt att allt skiter sig i början bara.. Kunde ju ha blivit en kanonstart med tre poäng både mot FBK och Rögle med lie flyt :/

Och självklart blir det enorm skillnad med Marre in! Då får vi i varje fall en kedja som kan producera lite. Sen måste jag erkänna att Siim Liivik har vart en något positiv överraskning! Han gör sig faktiskt riktigt bra framför mål i PP bl.a.! Och två mål på fyra matcher.

JN27
    Deltagare

Matthias Karlsson verkar leverera för Karlskrona också.. Vilka lag ska vi ha bakom oss i år egentligen? Redan 13(!) poäng bakom Malmö och sju bakom Karlskrona.. och vi har redan torskat mot Rögle och Färjestad. Fan trist att man har tappat allt hopp efter fyra omgångar xD

Man ska inte glömma att vi faktiskt producerar bra framåt. Spelade golf med en lirare igår som tydligen har god insyn i Örebro Hockey och som tongångarna lyder så tror jag stora förändringar sker bara Martin kommer tillbaka. När vårt boxplay fungerar så kommer vi vara livsfarliga. Ikke att förglömma så har vi gjort bra matcher men tappat det helt med en man mindre. I 5v5 så släpper vi inte till mycket bakåt.

pb_90
    Deltagare

Matthias Karlsson verkar leverera för Karlskrona också.. Vilka lag ska vi ha bakom oss i år egentligen? Redan 13(!) poäng bakom Malmö och sju bakom Karlskrona.. och vi har redan torskat mot Rögle och Färjestad. Fan trist att man har tappat allt hopp efter fyra omgångar xD

pb_90
    Deltagare

Skönt och viktigt att som lyckades vända igår.. Hoppas att dom får lite självförtroende nu!

Känns som att vi skulle behöva få in någon orädd transatlant som störtar på mål så fort han får chansen. Skulle vara härligt ifall dom skulle kunna rycka någon efter träningsmatcherna i NHL är slut och någon blivit nedskickad till AHL. Verkar som att det har varit en del lyckade transatlant-värvningar i år faktiskt.. Dock så verkar dom ju vara riktigt dåliga på att värva så! 😀

Sen skulle ju någon bra tvåvägsback inte vara helt fel även om vi är hyfsat stabila 5 mot 5.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 11 månader sedan av pb_90.
    Personal Jesus
    Deltagare

Ohhh vad härligt att läsa allsvenska tabellen med gurkorna i botten.

http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Overview/7157

Orebro Center
    Deltagare

Vi vann alltså matchen tlll slut?

Puuuuuuuuuuuuuuuuh…Fy faan….Mina nerver mår inte bra av de här matcherna. Särskilt inte med två raka BP och sedan deras rungande ramträffar. Men vi slog jumbon i förlängningen och dessutom spöket Leksand. Man måste vara nöjd med det idagsläget

Personal Jesus
    Deltagare

Yes!!!

Andreas
    Keymaster

Vi vann alltså matchen tlll slut?

Henric
    Keymaster

Och så tar vi direkt två utvisningar på det…

Andreas
    Keymaster

Sedär, skott leder till mål 🙂

Personal Jesus
    Deltagare

Jaaaaaaa

Personal Jesus
    Deltagare

Kör över skiten nu!

Andreas
    Keymaster

Spela död är ju också en försvarstaktik i boxplay. Hittills den bästa vi haft i denna match 🙂

Andreas
    Keymaster

Första slagskottet jag sett från Bobbo … varför gör han inte det oftare?

Och en ny utvisning på Weinstock … suck.

Andreas
    Keymaster

Tänk om vi spelade mer powerplay och mindre boxplay. Då skulle det se halvdant ut i alla fall 🙂

Personal Jesus
    Deltagare

Jag vet att det kommer att vända.
    Jag har varit med så pass länge inom hockeyn att jag vet att det inte är någon idé att få panik efter fyra omgångar.

Henric
    Keymaster

Skönt. Mer sådant tack.

Yongma112
    Deltagare

Nytt lag, ny säsong.
    Och nej, jag förstår fortfarande inte kris stämpeln.

Med andra ord så tycker du att det spelmässiga tyder på att det kommer vända?
    Att vi gjort tre och en halv bra matcher?

Eller är det rena förhoppningar att vi på något sätt ska börja vinna.

Personal Jesus
    Deltagare

Nu måste kenta bänka en femma och få upp farten på grabbarna.

Personal Jesus
    Deltagare

Nytt lag, ny säsong.
    Och nej, jag förstår fortfarande inte kris stämpeln.

Orebro Center
    Deltagare

Känns som om spelarna inte alls blockerar skott på samma sätt som förr.

Orebro Center
    Deltagare

Det bör väl ligga någorlunda i närtid med någorlunda samma spelare och med samma tränare?
    Varför spelar du dum?

Henric
    Keymaster

Nämen. Släpper in ett till i numerärt underläge. Och så ett stolpskott på det. Tvåsiffrigt ikväll?

Andreas
    Keymaster

Hudacek ska täcka första stolpen.

Visar 25 inlägg - 12,701 till 12,725 (av 13,265 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.